|
صفحة: 132
השלימו את המשפטים הבאים בעזרת מילות הקישור המתאימות : למרות , על אף , בניגוד ל ..., עוד , מכיוון ש ..., לכן , אלא . ............. . 1 שאורי איבדה את העגילים הכי אהובים על אמא שלה , אמא שלה לא הענישה אותה . ............... . 2 לא ענית לי לטלפון , חשבתי שאתה ישן והלכתי לבד . . 3 לא התווכחתי אתו .............. שתקתי ועשיתי מה שהוא אמר . .......... . 4 מה שאפשר לחשוב – התלמידים דווקא לא שמחו על ביטול השיעור . ...................... . 5 הרפתקאה שרציתי לכתוב עליה היא הביקור שלי בסופרלנד . . 6 דוד שלי הוא עולה חדש . ................. הוא לא מדבר עברית . עורכים סקר כדאי לכתוב את התשובות על הלוח , להתבונן בהן ולשוחח על הממצאים : האם רוב התלמידים זוכרים אותו דברו האם אנו נוטים לזכור דברים מוזרים , או כאלו שחוזרים על עצמם שוב ושובו יש כאן פעולה של ניתוח מידע והסקת מסקנות ממאגר של נתונים – אסטרטגיות שתחזורנה גם בעבודה על הסקר , בהמשך . שם הפרק : לראות קולות ( כרך ב עמ' ( 32 נושא הפרק פרק זה מדבר על שפת הסימנים ומפגיש את התלמידים עם מעט מעולמם של החירשים . מטרות הפרק מטרות תוכן . 1 התלמידים ייחשפו לשפת הסימנים המשמשת את קהילת החירשים לתקשורת ולהעברת מידע והנגשה . . 2 התלמידים יכירו את שפת הסימנים כשפה עשירה ויצירתית העומדת בפני עצמה . . 3 התלמידים יפתחו כבוד וסקרנות כלפי תרבות החירשים וייחשפו למורכבות והרב-תרבותיות בחברה . . 4 התלמידים יחזקו את ההזדהות , הסובלנות והמודעות לצרכים של אחרים , וירחיבו את המודעות לנושא של נגישות . יעדי החינוך הלשוני . 1 התלמידים יעסקו במאפיינים של סוגת הריאיון ובדרכים להפקה של רבדי מידע שונים מתוך ריאיון . . 2 התלמידים יכירו את שפת הסימנים כשפה אלטרנטיבית ויתוודעו לאופן אחר של ביטוי , הבעה ותקשורת , במסגרת של שיח דבור וכתיבה . . 3 התלמידים ירחיבו את אוצר המילים והמושגים שלהם . . 4 התלמידים יקראו סיפור אישי , ויתנסו בהבעת תחושות ורגשות בפעילות כתיבה . . 5 התלמידים יטעמו מן הסוגה של טקסט חזותי – אילוסטרציה , ויתנסו בשימוש בו .
|
|