صفحة: 131

דוגמאות לבעיות שיכולות לעלות בכיתה : קושי כלכלי של תלמיד יגרום לו להביא משלוח קטן המכיל מאכלים " נחשבים" פחות . תלמיד שכח להביא משלוח מנות בהמשך פעילות זו מוזמנים התלמידים לפתור את הבעיות שנוצרות כתוצאה מפעילות משלוח המנות . פעילות 4 ר' יעקב יוסף מפולאנה , המוזכר בפעילות זו , הוא ר' יעקב יוסף כ"ץ , מאבות החסידות , סופר ואידאולוג התנועה . ר' יעקב היה מתלמידיו החשובים של הבעל שם טוב וממשיך דרכו . הוא היה ידוע בעולם החסידים בשם " התולדות" ( על שם ספרו " תולדות יעקב יוסף . ( " דברי ר' יעקב יוסף מפולנאה , בעל ה"תולדות" המובאים בפעילות זו באים לחדד בפני התלמידים את ערך ההדדיות בין כל אדם , את העובדה שגם הפשוט שבאנשים יכול להשלים את הגדול שבגדולים . על המורה להרחיב עניין זה בכיתה , להבהיר ולחזק את מחויבותו של כל תלמיד ותלמיד להתנהג ברגישות ובכבוד לכל אדם באשר הוא אדם , מבלי להתחשב ב"סטיגמות" ובאופן שבו " תופסת" אותו החברה שהרי בעיני הקב"ה יתכן שזה גדול מזה וביכולתו של כל אדם לתרום לחברו מהתכונות והיכולות בהן חנן אותו הבורא . פורים בלי תחפושות חלק זה של הפרק כולל שתי יחידות : . 1 עבודה אישית על כתבה המלווה בשיחות בכיתה ; . 2 עבודה בזוגות – עריכת סקר וכתיבה של התשובות באופן ידני , ומעבר לספר הדיגיטלי כדי להזין את המידע , לקבל ניתוח של הנתונים ולהסיק מסקנות . לפני תחילת העבודה על הפרק , אפשר לבקש מהתלמידים להביא לכיתה ( או לסרוק ולשלוח להקרנה במחשב הכיתתי ) תצלומי פורים שלהם או של קרובי משפחה , עדיף מבוגרים . פעילות 4 סעיף ב-מהמידע המופיע בפתיח אפשר ללמוד שלא תמיד התחפשו בפורים . פעילות 5 מתוך ששת הנושאים המצוינים בפעילות , רק " למה מתחפשים בפורים , " " תחפושות בפורים – מתי זה התחיל , " ו- " על כמה מנהגי פורים" מופיעים בכתבה . התלמידים מתבקשים : . 1 לאתר באילו נושאים הכתבה עוסקת , ובאילו - לא ( על אף שהם קשורים לפורים . 2 (; לארגן את הנושאים לפי סדר הופעתם בכתבה . פעילות 6 שאלה זו מכוונת את התלמידים לשים לב לכך שכותרת ופתיח לא בהכרח מציגים את כל הנושאים שיופיעו בכתבה . השאלה האוריינית כאן היא : איך מאתרים את הופעתו של נושא חדש בטקסט עיוני ( במיוחד אם הוא לא נרמז בכותרת ובפתיח , ואין לו כותרות משנה . ( כדאי לשוחח עם התלמידים על התשובות שלהם : האם מצאו בקלות את הנושאים השוניםו באילו סטרטגיות השתמשוו אפשר לבדוק אם מילות קישור היוו רמזים " אף על פי שתחפושות , " ... " עוד נהג פורימי . " .. תרגול מילות קישור – למתקשים ולא רק

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار