|
صفحة: 136
15 רנה רצתה וילון חדש לחלון שבחדרה . ארך הוילון שרצתה היה ס"מ 170 . להכנת הוילון היא קנתה יריעת בד שארכה 2 מ' . ס"מ ו–25 מה ארך הבד שנשאר לה ? תרגיל : עם המורה 16 בלי למדד : גזרו חבל שאתם מעריכים שארכו מטר אחד . בדקו בעזרת פס המדידה אם הערכתכם היתה נכונה . האם גזרתם יותר ממטר אחד או פחות ? בכמה ? 17 לנעמה היה חבל שארכו 2 מטרים . היא סדרה אותו בצורת מלבן . מה יכולים להיות הארך והרחב של המלבן שיצרה ? כתבו שתי אפשריות שונות . א . ארך המלבן : רחב המלבן : ב . ארך המלבן : רחב המלבן : 18 דני וגדי , תלמידי כתה , ו' מדדו את הגבה שלהם . הם מצאו שגבהו של דני הוא מטר וחצי וגבהו של גדי ס"מ 145 . מי מהם גבוה יותר ? נמקו : רועי , תלמיד אותה כתה , גבוה מדני . מה יכול להיות הגבה שלו ? הצעות לפעילויות נוספות בתוך הכיתה ומחוצה לה ( אפשר להשתמש בפסים של מטר או במד מטר ( . א . שערו : האם לכיתה שלכם יש צורת ריבוע ? מדדו ובדקו . ב . שערו : כמה שולחנות נוכל להצמיד זה לזה לאורך קיר הכיתה ? הצמידו שולחנות ובדקו . ג . שערו : האם אפשר לסדר את כל השולחנות בכיתה , כך שכל התלמידים יוכלו לשבת בצורה של ח ? מדדו וחשבו . ד . שערו : כמה צעדים שלכם דרושים כדי ללכת מטר אחד ? בדקו .
|
|