صفحة: 206

אחד המאפיינים של כתבה הוא דרך תיאור האירועים : " כתבות עשויות לשלב תיאור של התרחשות בזמן הווה , זמן הכנת הכתבה , עם תיאור וסיפור של דברים שקרו בעבר " . " הנשיא למצילה של פיינגולד : אתה "נטלמן'ג מאת אריק בנדר , מתוך אתר החדשות NRG פעילות 2 כתבהב הראשונה התלמידיםש פוגשים מופיעות מילות הזמן : אתמול , היום , שלושה שבועות לאחר האירוע , באותו יום ותאריך הפרסום . 24 . 6 . 2009 לאחר שיבצעו את פעילות 2 אפשר לבקש מהתלמידים למצוא את מילות הזמן המופיעות בכתבה ולרשום אותן על הלוח לפי סדר הופעתן . על המורים לוודא שהתלמידים מבינים את השימוש שנעשה בהן בכתבה . הסיבה לפרסום הכתבה היא אירוע של חלוקת תעודות הוקרה על מעשה שנעשה . הכתבה מתחילה באקטואלי ביותר , האירוע המאוחר ביותר – הטקס עצמו . ממנו היא עוברת לאזכור שחרורה של יסמין מאשפוז , לביקור קודם של טויבין בבית הנשיא ולתיאור המקרה שבגינו זכה להוקרה . כדאי לעמוד על כך שבכותרת המשנה ובפסקה הראשונה יש רק אזכור קצר של האירוע ושהכותב מסתמך על זיכרונם של הקוראים או על כך שפרטי האירוע יובהרו להם בהמשך הקריאה . פעילות 2 על חלקיה השונים מבקשת להעלות את שאלת סדר האירועים לרמת המטא . המידע על מבנה לא בהכרח רציף מבחינת ההתרחשויות תורם להתפתחותם של קוראים מיומנים . הצעה להרחבה : אפשר גם לצפות בקטע קצר מכתבה על יסמין פיינגולד – דקות 1 : 00 עד . 3 : 11 https : // www . youtube . com / watch ? v = nQSS 0 MDjoC 4 אפשר לבקש מכמה תלמידים לצפות בכתבה ולסכמה , ואפשר לדון בה בעקבות צפייה משותפת בכיתה . כך או כך , אפשר לציין בפני התלמידים שגם בכתבה זו סדר הופעת האירועים שונה מסדר הופעתם במציאות . הכתבה שודרה כשנתיים לאחר האירוע ומכאן עולות כמה שאלות : למה לשדר כתבה על אירוע שהיה אקטואלי לפני שנתיים ? מה עניין את עושי הכתבה כשהכינו אותה ומה יכול לעניין את הצופים בה לאחר זמן ? מאחר שטויבין לא נראה בכתבה כשחיין , אפשר לראות בדמותו חיזוק לטענה שאם יש אנשים כמותו אולי לא צריך חוק . לעומת זאת , הלקח שלמדה יסמין פיינגולד מהאירוע , לפיו גם בסביבה הומה אין לדעת מי ייחלץ לעזרה ואם בכלל יהיה מישהו כזה - סותר את הטענה הזאת . 128 משרד החינוך – המזכירות הפדגוגית , האגף לתכנון ולפיתוח תכניות לימודים . ( התשס . ( "ג רכיבי החינוך הלשוני . תכנית לימודים : חינוך לשוני עברית – שפה , ספרות ותרבות לבית הספר היסודי הממלכתי והממלכתי דתי ( עמודים . ( 16-80 ירושלים . עמוד . 54

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار