صفحة: 129

הערות והצעות להוראת הפרק פעילות 1 הידיעה הפותחת והסרטון מספקים רקע חיוני להבנת הפרק באמצעות התוודעות לאירועי השלג של 2013 ולנזקים שנגרמו בעטיים . ניתן גם לבקש מהתלמידים לספר על הסופה כפי שהיא זכורה להם מחווייתם האישית או מהדיווח של אמצעי התקשורת . הטקסט הקצר עמוס מילים שאינן בשימוש בשפת הדיבור . בעבודה עם תלמידים מתקשים כדאי להציע לילדים פירושים למילים כמו " להתחולל , " " נצורים , " "טרם שככה . " כדאי להנחות את התלמידים בהבנת מילים לא מוכרות אחרות , כמו " קרסו" ו"שנערם" בעזרת ההקשר . פעילות 2 בפעילות זו התלמידים נחשפים לתת-סוגה חדשה – חוות דעת המוצגת במבנה של מכתב רשמי . כדאי לשוחח עמם על מבנה הטקסט – מאפייני מכתב רשמי ( פנייה אל הנמען בתוארו הרשמי , ציון הנושא הנדון , שימוש בלשון פורמאלית , משפט פתיחה ומשפט סיום ) ומאפיינים של חוות דעת פורמאלית של גופים ציבוריים ( הצעת שתי חלופות , לכל חלופה יתרונות וחסרונות . ( פעילות 5 מטרת הפעילות היא לוודא כי התלמידים הבינו את החלופות השונות המובאות במכתב על יתרונותיהן וחסרונותיהן . במידת הצורך ניתן לבצע את הפעילות במליאה . פעילות 6 אפשר לשאול את התלמידים מדוע פנתה ראשת העיר דווקא לאנשים אלו , וכיצד הם קשורים לדיון . התלמידים מונחים לבחור באחת מהדמויות וליצור יחד קבוצת עבודה שתכתוב את עמדתה של כל דמות על בסיס המידע שיקראו בהמשך . לא כל מקורות המידע שווים במידת הקושי שלהם . המורים יכולים לכוון תלמידים הזקוקים לכך להצטרף לקבוצות העוסקות בתכנים שרמת הקושי שלהם נמוכה יותר . פעילות 7 פעילות זו זהה עבור כל אחד מהטקסטים . התלמידים נדרשים להפיק מידע מן הטקסט שקראו ולמזג אותו לחוות דעת אחת קוהרנטית . סעיף ג – כדי להקל על הכתיבה המשותפת בקבוצה גדולה , ניתן להציע לתלמידים שכל זוג יכתוב שני טיעונים משלו בעקבות הקריאה , ושבמליאת הקבוצה ידונו בטיעונים ויכתבו פסקת טיעון משותפת . החלוקה לזוגות תאפשר עבודה עצמית יסודית יותר מזו שתתבצע בקבוצה גדולה . ניתן להעלות את קבצי חוות הדעת של התלמידים לסביבה שיתופית ( דרופבוקס , גוגל דוקס , לינואיט , אחר . ( ... פעילות 8 מומלץ לקיים את הפעילות כסימולציה של ישיבת מועצה : לערוך שולחן שסביבו ישבו נציגי הקבוצות , ולהניח מולם כרטיס עם השמות של בעלי התפקידים . ראש / ת העיר יפתח / תפתח בתיאור הסוגיה ובעלי התפקידים יציגו את חוות דעתם . לצורך גיוון הלמידה אפשר להציג את חוות הדעת באמצעות אווטאר . ניתן להיעזר באתר . V oki

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار