صفحة: 141

הערות והצעות להוראת הפרק הפרק כולל שתי יחידות : . 1 עבודה אישית על כתבה המלווה בשיחות בכיתה ; . 2 עבודה בזוגות – עריכת סקר וכתיבה של התשובות באופן ידני , ומעבר לספר הדיגיטלי כדי להזין את המידע , לקבל ניתוח של הנתונים ולהסיק מסקנות . לפני תחילת העבודה על הפרק , אפשר לבקש מהתלמידים להביא לכיתה ( או לסרוק ולשלוח להקרנה במחשב הכיתתי ) תצלומי פורים שלהם או של קרובי משפחה , עדיף מבוגרים . פעילות 4 א . כדאי לכתוב את התשובות על הלוח , להתבונן בהן ולשוחח על הממצאים : האם רוב התלמידים זוכרים אותו דבר ? האם אנו נוטים לזכור דברים מוזרים , או כאלו שחוזרים על עצמם שוב ושוב ? יש כאן פעולה של ניתוח מידע והסקת מסקנות ממאגר של נתונים – אסטרטגיות שתחזורנה גם בעבודה על הסקר , בהמשך . ב . מהמידע המופיע בפתיח אפשר ללמוד שלא תמיד התחפשו בפורים . פעילות 5 מתוך שבעת הנושאים המצוינים בפעילות , רק " למה מתחפשים בפורים , " " תחפושות בפורים – מתי זה התחיל , " ו- " על כמה מנהגי פורים" מופיעים בכתבה . התלמידים מתבקשים : . 1 לאתר באילו נושאים הכתבה עוסקת , ובאילו - לא ( על אף שהם קשורים לפורים . 2 (; לארגן את הנושאים לפי סדר הופעתם בכתבה . פעילות 6 שאלה זו מכוונת את התלמידים לשים לב לכך שכותרת ופתיח לא בהכרח מציגים את כל הנושאים שיופיעו בכתבה . השאלה האוריינית כאן היא : איך מאתרים את הופעתו של נושא חדש בטקסט עיוני ( במיוחד אם הוא לא נרמז בכותרת ובפתיח , ואין לו כותרות משנה . ( כדאי לשוחח עם התלמידים על התשובות שלהם : האם מצאו בקלות את הנושאים השונים ? באילו סטרטגיות השתמשו ? אפשר לבדוק אם מילות קישור היוו רמזים " אף על פי שתחפושות , " ... " עוד נהג פורימי . " .. תרגול מילות קישור – למתקשים ולא רק השלימו את המשפטים הבאים בעזרת מילות הקישור המתאימות : למרות , על אף , בניגוד ל ..., עוד , מכיוון ש ..., לכן , אלא . ............. . 1 שאורי איבדה את העגילים הכי אהובים על אמא שלה , אמא שלה לא הענישה אותה . ............... . 2 לא ענית לי לטלפון , חשבתי שאתה ישן והלכתי לבד . . 3 לא התווכחתי אתו .............. שתקתי ועשיתי מה שהוא אמר . .......... . 4 מה שאפשר לחשוב – התלמידים דווקא לא שמחו על ביטול השיעור . ...................... . 5 הרפתקאה שרציתי לכתוב עליה היא הביקור שלי בסופרלנד . . 6 דוד שלי הוא עולה חדש . ................. הוא לא מדבר עברית .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار