صفحة: 179

יעדי החינוך הלשוני . 1 התלמידים יכירו מאפיינים של טקסט מן המקורות : צורת הציווי ( עבר , ( ו + וכן אוצר מילים מקראי לעומת מילים נרדפות להן בעברית של ימינו . . 2 התלמידים יכירו מאפיינים של טקסט מן המשנה : סיומת ין לעומת סיומת ים של ימינו . . 3 התלמידים יאזינו לקריאה מוטעמת ומדויקת של טקסטים מן המקורות היהודיים : תורה ומשנה . . 4 התלמידים יתמודדו עם הבנת הטקסט מן המשנה באמצעות קישור לחפצים שחלקם מוזכרים בטקסט וחלקם לא מוזכרים בו . . 5 התלמידים יתרגלו קריאה קולית של טקסט קצר מן המקורות . . 6 התלמידים יתמודדו עם טקסטים מהמקורות באמצעות שימוש באסטרטגיות להבנת מילים לא מוכרות . . 7 התלמידים ידונו בדילמה העולה מן התיאור המקראי , יביעו דעה וינמקו אותה . . 8 התלמידים יכתבו דעה מנומקת בעקבות דיון שיתקיים בכיתה . או : . 9 התלמידים יכתבו סיפור המתאר את העלייה לרגל מנקודת מבטו של נער בגילם בהסתמך על התיאורים המובאים במקורות , ואולי גם באמצעות התבוננות מעמיקה בציורים עתיקים . הערות והצעות להוראת הפרק יש חשיבות רבה למפגש עם טקסטים מן המקורות היהודיים , הן לבניית הקשר של התלמידים עם המקורות ועם המתואר בהם , והן משום הרחבת לשונם באמצעות כל האוצרות של רובדי השפה העברית . המנהג של הבאת הביכורים הוא מנהג שסמליו נשמרים עד עצם היום הזה , והוא קיבל פנים שונות בחברה הישראלית על קבוצותיה . במהלך הפרק ניתן מקום לניסיונם ולסיפוריהם האישיים של כל תלמיד ותלמידה ביחס לטקס הבאת הביכורים , והסיפור האישי מקושר ומתקשר לתיאור המנהג על-פי המקורות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار