صفحة: 90

או לדרך שלה , כולל האפשרות לערוך בחירות חדשות ולהחליף את השלטון , לבין תקיפה של איש ציבור על בסיס אישי , תוך הכפשה שלו וקריאה לנקוט נגדו צעדים במישור האישי . *** קטעי המידע הקצרים קטעי המידע הקצרים מוסיפים על הטקסט הארוך בכמה דרכים : מרחיבים ומפרטים , מהווים דוגמה קונקרטית , מחיים ומעשירים . פעילות 6 המפגש עם הכותרות בלבד מאפשר לתלמידים להציף ידע מוקדם , ולבחון - אחרי קריאת הקטעים - מה ידעו , מה חשבו שהם יודעים , ומה למדו . פעילות 7 א . ההמלצה היא לעבוד בקבוצה , אבל אפשר גם בזוגות או באופן פרטני , כל זמן שהתלמידים נחשפים כולם לכל הקטעים – בין אם בקריאה ובין אם בשמיעת דיווח מחבריהם . ב . פעילות זו מזמנת שיח עמיתים בקבוצה , שבהם הם מפעילים אסטרטגיות של הבעת דעה , הנמקה ושכנוע על בסיס חוויה של עבודה משותפת ולמידה משותפת . ג . אנשים פרטיים הדליקו נרות , ציירו גרפיטי , שרו , כתבו מכתבים , הדביקו סטיקרים . ההנצחה הציבורית כללה בין היתר הקמת אנדרטה בת " א , קריאת מוסדות ורחובות על שמו של רבין . פעילות 8 מטרת הדיון המסכם הזה להציב את האירוע של רצח ראש ממשלה כאירוע שהוא מעל לפרטי , וכמשהו שמצוין ומוזכר כדי למנוע הישנות של מעשים כאלו בעתיד . את השיחה בכיתה אפשר לפתוח בהצפת הממצאים של פעילות 8 לעיל : לברר כיצד הושגה ההסכמה על בחירת התמונות . אם אכן בוצע תהליך של הצבעה , לקשר את התהליך הזה לפרק , ולהעלות למודעות את העובדה שהתהליך שביצעו הוא בעצם הפעלה של אסטרטגיה דמוקרטית : בחירות והכרעה על-פי דעת הרוב . לבקש מכל קבוצה להציג את " התמונות הזוכות " ואת תהליך הבחירה . לאסוף את המידע ולדרג את התמונות דירוג כיתתי . א . אפשר להצביע על ההבדלים האלה : קטע המידע מספר סיפור עם התחלה אמצע וסוף וממנו אפשר להבין מהלך היסטורי שלם , לא כך הקטעים הקצרים ; הקטעים הקצרים מוסיפים חיות , פירוט והדגמה לנושאים המועלים בקיצור בקטע המידע ( למשל לנושא התדהמה והצער בציבור הישראלי . ( ב . כדאי לקשור בין 7 ג לעיל לבין ההנצחה בכלל . להראות שהנצחה היא לא רק תגובה אישית אלא גם פעולה ציבורית , וככזו היא מבקשת להנחיל ערכים מסוימים . הערכים האלה הם כבוד לדמוקרטיה , חופש ודיבור תוך שמירה על זכויות הזולת וחייו וכדומה . לכך מתקשרת כמובן כותרת הכרזה " די לאלימות . "

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار