صفحة: 174

פעילות 5 לאחר שהילדים קוראים את הטקסט , כדאי לשוחח בכיתה על ההבדלים בין חייהם של אלישע וחבריו לבין חיי הילדים היום : על תנאי החיים , על האחריות האישית במשפחה ומחוצה לה ועל העניין והמעורבות באירועים במישור הלאומי . כדאי להעלות לשיחה את המציאות המתוארת בסיפור ולבחון רכיבים דומים ושונים . פעילות 6 האם הנסערת , השומעת מהשכנה שעליה לעזוב את העיר כדי להגן על ילדיה , איננה מגלה לשכנה שאלישע מגויס ונקרעת בין הצורך האימהי לשמור על חיי בנה לבין החובה לשמור על סודו וגם להיות נאמנה לערכים שעליהם גידלה אותו . פעילות 7 קרוב לוודאי שילדים שונים יבטאו בשיחה עמדות סותרות - אסור לברוח גם אם עלולים לשלם בחיי אדם / חובה לעזוב כי חיי אדם הם יקרים וכדומה . חשוב לאפשר לכולם להשמיע את עמדותיהם , גם אם הן מעוררות ויכוח . זו הזדמנות להתנסות בשמירה על חופש הביטוי וחופש הדעה . פעילות 8 א . נראה שהשכנה יפה שינתה את דעתה , והיא תבקר אצל בת דודתה רק כשהמלחמה תסתיים . ב . הדברים שגרמו לשכנה לשנות את דעתה : ההתבוננות באלישע המסכן את חייו כדי להגן על העיר , הדברים שאמר על העצים בירושלים , האחריות שהראה אף שהיה רק נער צעיר ותגובתה האמיצה והמאופקת של אמו . *** השיר " זאת ירושלים" שכתב איתן פרץ , הוא הוא שיר אופטימי , המבקש להראות את התקווה להרמוניה בירושלים רבת-הפנים . הוא מציג את נוכחותם של בני דתות שונות בעיר בעזרת המאפיין הרך והשקט שלהם , ומתאר את השתלבות הניגונים השונים והתמזגותם זה בזה כמקור השראה לסובלנות ולהכרה הדדית של תושבי העיר השונים אלה באלה . המבחר הסמנטי של השיר מציג מהויות קלות , שקטות ( המיה , קול , שלווה ) ותנועות קטנות ומעודנות ( צמרת מרטטת , קול עולה מן הצריח , ( מזכיר סמלים כמו " עצי הזית" ו"אבני החושן" הקשורים לשלום ולקדושה ומזכיר במפורש את חיי היומיום הפשוטים והשלווים לצד שלוש הדתות ( אבני החושן , תפילין , צריח [ של מסגד , [ מואזין , כנסיות ופעמונים . ( השיר מתאר אווירה קסומה , שלווה , של סובלנות וקבלה הדדית . נחום היימן הלחין את השיר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار