صفحة: 117

יעדי החינוך הלשוני . 1 התלמידים יזהו רכיבים בטקסט ויוכלו להשתמש בהם לשם הפקת מידע : כותרת , תת-כותרת , מדור , מילים מודגשות , תמונות , תוכן העניינים , ספרור ועוד . . 2 התלמידים יפגשו את מילת הקישור " אבל" כרומזת על קשר של ניגוד בין פרטי המידע . הערות והצעות להוראת הפרק הפרק נפתח בהתבוננות בשלושה עמודים מתוך ספר הלימוד . מומלץ כי המורה תעבור עם התלמידים על רכיבי הטקסט : כותרות ותת-כותרות , תמונות , מסגרות מידע ועוד . כל רכיב מספק מידע באופן ייחודי . הדיון ברכיבים השונים יאפשר לתלמידים להבין מה ניתן להפיק מכל רכיב . נוסף על כך , אפשר לדון בהתאמת הלמידה מן הרכיבים השונים לסגנונות הלמידה השונים הרלוונטיים לכיתה , ולהסביר כי הרכיבים השונים יכולים לתת מענה לסגנונות למידה שונים . לדוגמה , תלמיד בעל תפיסה חזותית מפותחת ייעזר מאוד בתמונה לשם הבנת הטקסט . האוכלוסייה הערבית והדרוזית בישראל פעילות 1 מומלץ להסב את תשומת הלב של התלמידים לכך שלפרק יש מספר סידורי ( פרק שני , ( כותרת ראשית ( האוכלוסייה הערבית והדרוזית בישראל ) וארבע תת-כותרות )" מה מאפיין את התושבים הערבים והדרוזים , ?" " באיזו שפה מדברים הערבים והדרוזים , ?" " אזרחים שווי זכויות" ו"שוויון , אבל גם פערים . ( " רצוי לשאול את התלמידים מדוע יש כמה כותרות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار