صفحة: 79

בסיום העבודה , כדאי לבקש מהתלמידים לקרוא את המכתב בכיתה . אפשר גם להכין אלבום דיגיטלי של מכתבים . כדאי לפתוח את שאלת המעקב ( follow up ) אחרי המכתב לדיון בכיתה : כמה זמן סביר לחכות לתשובה , מה עושים אם היא לא מתקבלת וכדומה . שם הפרק : תחל שנה וברכותיה ( כרך 1 עמ' ( 18 נושא הפרק בפרק טקסט ספרותי – סיפור עם יהודי שבמרכזו נער צעיר , שוליית נפח , שרק בזכות מעשה נדיב שעשה ובזכות החמלה שגילה הושתק השטן המקטרג ותפילות הקהל נתקבלו . מטרות הפרק מטרות תוכן . 1 התלמידים ילמדו להבין מידע סמוי בסיפור ויעלו השערה בהסתמך על התוכן . . 2 התלמידים יבינו מסרים ערכיים ויביעו דעה אישית . . 3 התלמידים יפגישו בין עולם הידע הכללי לסיטואציה המתוארת בסיפור . . 4 התלמידים יכירו את המנהג של אכילת " סימני ראש השנה" ואת משמעויותיו . יעדי החינוך הלשוני . 1 התלמידים יבינו ביטויים וכינויים הקשורים לעולם המושגים היהודי . . 2 התלמידים יקראו טקסט בלשון חכמים . . 3 התלמידים ינסחו ברכות על-פי הדגם המופיע ב"סימנים" ( בפעילות הדיגיטלית . ( הערות והצעות להוראת הפרק הסיפור "בזכות צנצנת דבש" הוא סיפור יהודי קלאסי , המדבר בשבחם של התום , של הפשטות ושל עשיית טוב טבעית ורחוקה משיקולים זרים . הסיפור מתרחש בראש השנה , כשהקהל היה מכונס בבית הכנסת והצדיק ביקש דרך להשתיק את השטן המקטרג . "רחמים הם מבקשים , ואיה

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار