صفحة: 111

הערות והצעות להוראת הפרק פעילות 1 התמונה היא של פולי קקאו , שיש להם באופן מפתיע הרבה צבעים . אפשר להזמין את התלמידים להעלות ניחושים כיד הדמיון הטובה עליהם . אולי מישהו יקלע למטרה . אפשר גם לפתח שיחה על היחס בין תמונה לטקסט : באיזה אופן התמונה יוצרת גירוי וסקרנות להמשיך לקרוא בפרק . גם הפעילות המסכמת של הפרק ( החידה ) מבקשת לנחש הקשר של תמונה לפרק שזה עתה גמרו לעבוד עליו . כדאי יהיה להזכיר שם שוב את השאלה הנוכחית , ולהרחיב את השיחה על אוריינות חזותית : איך אנחנו מתבוננים על תמונה ? לאילו פרטים אנו שמים לב ? מה מושך את תשומת לבנו וגורם לנו לשבץ לתמונה הקשר כזה ולא אחר וכדומה . הרחבת השיחה תהיה רלוונטית בשלב זה במיוחד מאחר שבמהלך הפרק עבדו התלמידים על טקסט ויזואלי נוסף – אינפוגרפיקה ( להלן . ( פעילויות 3-5 ההתנסות בצפייה מושכלת ומונחית בסרטון וההשוואה בינה לבין צפייה ללא הכנה מוקדמת , מזמנת שיחה על אסטרטגיות שונות של קריאה או צפייה ועל ההבדל בין מפגש עם טקסט מידע שמגיעים אליו מצוידים בשאלות לבין מפגש ללא הכנה . כדאי לשאול את התלמידים אם העובדה שהייתה רשימת שאלות פגעה בהנאה מהסרטון . אם היא עזרה – כיצד ? האם היא כיוונה אותם למה לשים לב ? עזרה להם להתרכז ? נתנה להם מראש מושג על מה מדובר ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار