صفحة: 159

שם הפרק : אחרי המלחמות ( כרך 2 עמ' ( 52 נושא הפרק בפרק שני שירים המציגים , כל אחד בסגנון המיוחד לו , רעיונות ערכיים – השלום והחירות - המונחים בבסיס הקיום האנושי , ובכלל זה גם בבסיס קיומו של עם ישראל . מטרות הפרק מטרות תוכן . 1 התלמידים יקראו שיר עכשווי הנשען על טקסט מקראי מכונן . . 2 התלמידים יתנו את דעתם על כובד משקלן של המלחמות . . 34 התלמידים יקראו מחשבות ורעיונות שכתבו בני גילם על השלום . . 5 התלמידים יבחנו מוטיבים חזותיים חוזרים בבולי ישראל בנושא השלום . יעדי החינוך הלשוני . 1 התלמידים יתבוננו בשיבוץ מילים מהמקורות היהודיים ובשאילת הלשון הציורית מן המקרא . . 2 התלמידים יעסקו במילה "צריך" כביטוי המשמש בהצעות ובהמלצות . . 3 התלמידים יעמדו על תפקידן של חזרות בשיר . . 4 התלמידים יתבוננו בתפקידו של ההומור בשיר שעניינו רציני . הערות והצעות להוראת הפרק השיר " מה נעשה עם הרובים " ? באמצעות מילים מן השדה הסמנטי של מלחמה ( רובים , מלחמות , חרבות , החניתות , זאב , נמר , הרעים , תותחים ) בחלקו הראשון של השיר , לאה נאור מתארת את הימים הטובים שיבואו כשהמלחמות יסתיימו . היא מציגה מבחר גדול של פעילויות שהן טבעיות לבני האדם הרבה יותר מן המלחמה וקשורות לחיי היומיום ולשעות הפנאי . השיר , שחלק גדול ממנו הוא רצף של שאלות , מעורר התבוננות עצמית אצל הקוראים , המבינים בעזרת ההצעות המשעשעות של הכותבת את האבסורד של המלחמה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار