|
صفحة: 178
מעידה שאם נפגע – היטיב להסתיר את רגשותיו ובחר בתשובה עניינית שתגרום לבת הקיסר לחשוב . פעילות 4 פעילות בזוגות : לקראת הפעילות כדאי להציע לילדים לקרוא את הסיפור בפני חברים ולהסביר את המבנה שלו . יחד יחליטו מי יקרא את משפט הפתיחה של הסיפור ( באופן ברור , מדויק ובקול רם ) ומי יסביר את המידע המצוי בפתיחה ( על מי מסופר ומה נאמר עליו , איפה מתרחשת העליל , מתי . ( בשלב הבא בקשו מהילדים למצוא את המשפטים שבהם מתואר האירוע שמסבך את העלילה , ולבחור מי יקרא את הקטע בהנגנה מתאימה ( תוך מתן תשומת לב לסימני הפיסוק , לשאלה בסיפור , לפקודה או לציווי , ( ומי יסביר בדרך מובנת , פשוטה וקצרה מה הסתבך ולמה נוצר מתח . בשלב השלישי הילדים ימצאו איפה מתחיל הקטע בסיפור שבו מופיע פתרון הבעיה ואיפה הוא מסתיים , ואחר כך יקראו בתפקידים את הקטע של פתרון הבעיה . בני הזוג יוכלו להחליט אם לשתף חברים נוספים בקריאה . לפני שיגיע תורו של זוג תלמידים להציג את הסיפור , כדאי להנחותם לבדוק אם הסיפור שבחרו בנוי בהתאם למבנה המקובל של אגדות וסיפורי עם . ייתכן שימצאו בסיפור שבחרו רק חלק מרכיבי המבנה המקובל . דוגמה להיצג : בחרנו את הסיפור ______ בעיבוד של . _____ הסיפור בנוי בהתאם למבנה המקובל של אגדות וסיפורי עם , מלבד הפתיחה שלא נותנת את הרקע על הדמויות או על המקום והזמן שבהם מתרחשת העלילה . הסיפור מתחיל כך : . " ____ שם הפרק : מקצות הארץ באנו ( כרך 2 עמ' ( 103 נושא הפרק בפרק מוצגים קטעים מתוך המקורות היהודיים ( תורה ומשנה ) הנוגעים למנהג הבאת הביכורים בחג , ומוצג בו הקשר של המנהג ושל קטעי המקורות לימינו . מטרות הפרק מטרות תוכן . 1 התלמידים יקשרו בין המנהג העתיק של הבאת ביכורים כחלק ממנהג העלייה לרגל בחג שבועות , למנהג הבאת הביכורים כפי שהוא נחגג בימינו אלה . . 2 התלמידים יחזרו וייזכרו בשמות החג ובמושגים הקשורים לחג .
|
|