|
صفحة: 116
ראשו של המשרת הרשלן , אולם אדם " מופלג בזקנה וחוכמה" מעז , תוך סיכון חייו הוא , להראות למלך שחיי אדם חשובים יותר מחפצים , ומצליח להציל את המשרת ממוות . לשון הטקסט גבוהה ; כדאי לשקול לקרוא את הטקסט באוזני התלמידים ולאפשר להם האזנה נינוחה ללשון הספרותית . פעילות 2 כדאי להפנות את תשומת הלב של התלמידים לכפילותו של הצירוף " מופלג בזקנה ובחוכמה" –שכן הטקסט מבקש לכרוך את שתי התכונות יחד . עם זאת , אפשר להשתמש במבנה הזה בתכונה אחת בלבד : מופלג במעלות , מופלג בעושר . בביטוי " מלאכת מחשבת" כדאי לשקול להציג את המילה " מלאכה" ואת משמעותה , ובעבודה עם מתקדמים אפשר להציג את הפסוקים המקראיים " ל ויאמר משה אל-בני ישראל , ראו קרא יהוה בשם , בצלאל בן-אורי בן-חור , למטה יהודה . לא וימלא אתו , רוח אלהים , בחכמה בתבונה ובדעת , ובכל-מלאכה . לב ולחשב , מחשבת--לעשת בזהב ובכסף , ובנחשת . לג ובחרשת אבן למלאת , ובחרשת עץ ; לעשות , בכל-מלאכת מחשבת" ( שמות לה ) המספרים על בחירתו של בצלאל בן אורי להיות האמן שיתכנן ויעצב את המשכן וקושרים את " מלאכת מחשבת" לעשייה אמנותית . פעילות 8 כל המאפיינים המוצגים בשאלה מתאימים לטקסט , למעט האחרון . הפעילות מזמינה את התלמידים ואת המורה לעסוק במאפייני המעשייה : לחזור ולהיזכר במעשיות מוכרות שפגשו בעבר , לזהות את הדמיון בין המאפיינים ולהשוותם למאפיינים של הסיפורים בפרק . שם הפרק : האוכלוסייה הערבית והדרוזית בישראל ( הפרק עבר לכרך ב ) נושא הפרק הפרק עוסק במבנה של יחידת הלימוד " האוכלוסייה הערבית והדרוזית בישראל " מתוך פרק מספר הלימוד " לחיות יחד בישראל ד - ספר לימוד במולדת , חברה ואזרחות . " מטרות הפרק התלמידים ייעזרו במבנה של ספר לימוד כדי להפיק ממנו מידע . מטרות תוכן . 1 התלמידים יערכו היכרות עם המאפיינים של התושבים הערבים והדרוזים בישראל . . 2 התלמידים יתוודעו לכך שהשפה העברית והשפה הערבית משפיעות זו על זו . . 3 התלמידים ייחשפו למשמעות החיים המשותפים בין אוכלוסיות שונות בישראל על השוויון והפערים ביניהן .
|
|