صفحة: 114

כי זה כמה נכסף נכסף – הכיסופים בלשון " נכסף נכסף" לקוחים מסיפור יעקב , אשר ביקש לחזור אל בית אביו לארץ ישראל : " ועתה הל ךְ הלכת כי נכסף נכספתה לבית אבי ךָ למה גנבת את אלהי" ( בראשית לא , ל . ( כשם שיעקב נכסף לבית אביו כך גם בפיוט עם ישראל נכסף " לבית אביו . " לרא וֹ ת בתפארת עז ךְ – מתוך תפילת " עלינו לשבח . " מהר אה וּ ב כי בא מ וֹ עד – צירוף זה מתבסס על הפסוק " אתה תק וּ ם תרחם צי וֹ ן כי עת לחננ הּ כי בא מ וֹ עד " ( תהלים קב , יד . ( פעילות 4 מטרת הפעילות היא לאפשר לתלמידים להכיר פיוטים נוספים על " ידיד נפש" וליישם את המידע והמושגים שלמדו באמצעות יצירת " זמירון" פיוטים כיתתי . המורים יכולים לפתוח סביבה שיתופית כלשהי שאליה יעלו התלמידים את תוצרי הפעילות שלהם , או ליצור מצגת משותפת בסיום התהליך . חשוב להדגיש בפני התלמידים שאפשר לבחור בפיוט גם בלי להאזין לכל הפיוטים המוצעים . אנו מציעים למורה לעבור בין הקבוצות בזמן הפעילות ולוודא שכל התלמידים פעילים ושכולם קיבלו תפקיד המתאים להם . את התוצר הסופי ניתן להציג בדרכים שונות בהתאם לבחירת התלמידים והמורה : שיעור כיתתי שבו תשמיע או תשיר כל קבוצה את הפיוט שלה ותציג חלק מהמידע שלמדה עליו ; כינוס בית ספרי שבמסגרתו יושרו הפיוטים ; ערב הורים-תלמידים שבו יוצגו הפיוטים , יושרו בצוותא ו / או יועלו לאתר בית הספר . הפרק " שיעור כינור " ( עמוד 93 בספר הלימוד , כרך ( 1 נושא הפרק : בפרק זה פוגשים התלמידים בונה ומשפץ כינורות ולומדים על אודות הכינור . לב הפרק הוא כתבת ריאיון עם בונה ומשפץ הכינורות התל-אביבי הוותיק אמנון ויינשטיין . כהכנה לריאיון יקראו התלמידים טקסט מידע על כלי הקשת בכלל ועל הכינור בפרט ויצפו בסרטון וידאו על בית המלאכה של אמנון ויינשטיין . הם יחקרו מה ההבדל בין צפייה בסרטון לבין תיאורו במלים , יבררו מה תפקידו של המראיין , ויכתבו בעצמם כתבה שיש בה ריאיון . מטרות הפרק מטרות תוכן . 1 חשיפה לעולם שאינו מוכר לרוב התלמידים – עולמו של בעל מלאכה בסדנה שלו . התלמידים ייחשפו לעולמו של בעל מלאכה נדיר יחסית : בונה ומשפץ כלי נגינה . . 2 היכרות עם הכינור , שהוא כלי מרכזי בתרבויות מוזיקליות שונות , ומפגש ( שעבור חלק מהתלמידים עשוי להיות מפגש ראשוני ) עם צלילו המיוחד , עושר הביטוי שלו וקסמו . מטרות הבנה , הבעה ולשון . 1 העמקת ההיכרות עם הסוגה של כתבת ריאיון . נושא הריאיון נלמד ב"מילה טובה ג" באופן ראשוני , שם הושם הדגש על היכרות עם הסוגה , על פורמט השאלות-תשובות האופייני לה ועל תכנון ריאיון . בפרק הנוכחי המטרה היא להעמיק את

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار