صفحة: 136

פעילות 5 אפשר לשאול את התלמידים מדוע פנתה ראשת העיר דווקא לאנשים אלו , וכיצד הם קשורים לדיון . התלמידים מונחים לבחור באחת מהדמויות וליצור יחד קבוצת עבודה שתכתוב את עמדתה של כל דמות על בסיס המידע שיקראו בהמשך . לא כל מקורות המידע שווים במידת הקושי שלהם . המורים יכולים לכוון תלמידים הזקוקים לכך להצטרף לקבוצות העוסקות בתכנים שרמת הקושי שלהם נמוכה יותר . פעילות 6 פעילות זו זהה עבור כל אחד מהטקסטים . התלמידים נדרשים להפיק מידע מן הטקסט שקראו ולמזג אותו לחוות דעת אחת קוהרנטית . סעיף ג – כדי להקל על הכתיבה המשותפת בקבוצה גדולה , ניתן להציע לתלמידים שכל זוג יכתוב שני טיעונים משלו בעקבות הקריאה , ושבמליאת הקבוצה ידונו בטיעונים ויכתבו פסקת טיעון משותפת . החלוקה לזוגות תאפשר עבודה עצמית יסודית יותר מזו שתתבצע בקבוצה גדולה . ניתן להעלות את קבצי חוות הדעת של התלמידים לסביבה שיתופית ( דרופבוקס , גוגל דוקס , לינואיט , אחר . ( ... פעילות 7 מומלץ לקיים את הפעילות כסימולציה של ישיבת מועצה : לערוך שולחן שסביבו ישבו נציגי הקבוצות , ולהניח מולם כרטיס עם השמות של בעלי התפקידים . ראש / ת העיר יפתח / תפתח בתיאור הסוגיה ובעלי התפקידים יציגו את חוות דעתם . לצורך גיוון הלמידה אפשר להציג את חוות הדעת באמצעות אווטאר . ניתן להיעזר באתר . V oki הפרק " אחים מיוחדים " ( עמוד 142 בספר הלימוד , כרך ( 1 נושא הפרק : הפרק מפגיש את התלמידים עם ילדים שיש להם אחים עם אוטיזם , מתוך המחשבה שזוהי נקודת מבט מעניינת ושונה על הקשיים של ילדים עם אוטיזם , וכמו כן מתוך רצון להעצים את " האחים המיוחדים" על ידי העלאת הנושא לסדר היום . התלמידים יכירו מעט מעולמם של ילדים עם אוטיזם ושל משפחותיהם , וילמדו להפיק מידע מתוך מקורות מידע מסוגים שונים . הקניית ידע בנושא יכולה לתרום לקירוב כלשהו בין החברה ה ' רגילה ' לבין בעלי הצרכים המיוחדים . כיום , המגמה הקיימת במערכת החינוך היא של שילוב ילדים עם צרכים מיוחדים במערכת החינוך ה ' רגילה , ' במידת האפשר ועד כמה שניתן . לפיכך , מן הראוי לעסוק בנושאים של צרכים מיוחדים מנקודות מבט שונות ובהתאם לגיל התלמידים . אך לא רק מכוח השילוב עלינו להקנות ידע בנושא , אלא במטרה לפתח סובלנות אמתית כלפי האחר , מתוך " ואהבת לרעך כמוך . "

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار