صفحة: 188

תהליך הלמידה נתמך ב : קטע מידע מטרים שמציף מילים וצירופים כמו " געגוע , " " לדמיין , " " לשוב לארץ " – - המהדהדים את הכתוב בפרק ; פירושי מילים במקומות קריטיים ; התמקדות במילה " אז" החיונית להבנת הרצף העלילתי של הפרק ; פעילות הנהרה שבה מתבקשים התלמידים לחבר בין משפט המנוסח בשפה של ימינו לפסוק מתהילים ; התעכבות על שני הפסוקים האחרונים של " שיר המעלות" כדי לגעת בעדינות במבנה של הכפלה וחזרה . הצעה להרחבה בנושא "שיר המעלות" ניתן להציע לתלמידים להרחיב את הבנתם באמצעות הפעילות המופיעה להלן : בפרק מתהילים יש חזרות על מילים דומות או זהות המתארות את מצב הרוח של השבים לציון . העתיקו את המילים האלו , ואחר כך כתבו עוד מלים הקשורות לתחושות הללו . ( דוגמאות לתשובות אפשריות : מאושר , גילה , שמחה , עליזות , התרוממות רוח , גיל , שירה , עליצות , זמרה , צהלה ( .... אפשר לציין שכיום נהוג לשיר את שיר המעלות במנגינת התקווה בתפילות יום העצמאות . ניתן להאזין לדוגמא מבית הכנסת הגדול בירושלים : https : // www . youtube . com / watch ? v = 4 zM-uYfMHZN ניתן להאזין ללחנים שונים של "שיר המעלות" באתר " הזמנה לפיוט" http : // www . piyut . org . il / tradition / 1546 . html ? currPerformance = 2002 אפשר לשאול את הילדים איזה לחן הם מכירים , באיזה לחן שרים את השיר בביתם ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار