|
صفحة: 137
מטרות הפרק מטרות תוכן . 1 היכרות עם אחת מקבוצות בעלי הצרכים המיוחדים בחברה . . 2 פיתוח סובלנות כלפי האחר . מטרות הבנה , הבעה ולשון – . 1 הצגת מידע על נושא מסוים משתי נקודות מבט ( מידע פורמלי וסיפורים אישיים . ( . 2 הפקת מידע מתוך חשיפה לטקסטים מסוגים שונים ( טקסט כתוב , תמונות . ( הטקסט ציורים שצוירו על ידי ילדים ובוגרים עם אוטיזם ( מתוך לוחות שנה של אלו"ט ) " על ארז ועל אחיו אורן , ילד עם אוטיזם , " מאת איילת ינון גרוס ( כתבה מתוך עיתון " עיניים ( " " מה זה אוטיזם ?" ( כתבה מתוך עיתון 'קשר אלו ( "ט' הסוגה והמטרה החברתית טקסט חזותי לשם הנאה כתבה כתובה לשם מידוע , תיאור והסבר דף הסבר הכולל שאלות ותשובות לשם מידוע עולם השיח עולם השיח של תקשורת המונים עולם השיח של תקשורת המונים עולם השיח העיוני הערות והצעות להוראת הפרק פעילות 1 ( ציורים שהופיעו בלוחות שנה שפרסמה אלו " ט ) התלמידים מתבקשים להתבונן בתמונות בלי שהם יודעים מי צייר אותם . זאת במטרה לאפשר להם להתבונן על התמונות באופן בלתי משוחד / נטול פניות . בשלב התחלתי זה אין צורך להרחיב יתר על המידה בנושא האוטיזם . בהמשך יורחב הנושא בעזרת טקסטים מתאימים . בשיחה בכיתה , לאחר שיגלו מי הם הציירים של התמונות , אפשר לשאול את התלמידים האם הופתעו לגלות זאת ולמה . אפשר להסביר להם בקצרה על אלו " ט בעזרת האתר של האגודה http : // alut . org . il ?/ page _ id = 87 ולדבר על התרומות שהיא אוספת בעזרת לוחות השנה שהיא מוכרת וגם בעזרת יום ההתרמה השנתי שהיא עורכת . מטרת התרומות , בין היתר , היא לסייע למשפחות של ילדים עם אוטיזם ולקדם את המחקר בנושא . מטרת החשיפה לציורים היא להציג את הכישרונות לצד הקשיים ולהראות את הפערים בין הקשיים שיתוארו בהמשך לכישרונות . כמו כן , התמונות מציגות דרכי הבעה / תקשורת נוספות מלבד הדיבור . עם זאת , ברוח ההסבר הניתן במהלך הפרק , חשוב להבהיר לתלמידים כי לא כל מי שיש לו אוטיזם ניחן בכישרון ציור . " על ארז ועל אחיו אורן , ילד עם אוטיזם" / מאת איילת גרוס – כתבה מתוך עיתון "עיניים" כדאי לסייע לתלמידים מתקשים לעקוב אחר המתרחש בטקסט . מומלץ להבחין בין המקומות שבהם הכותבת " מדברת" ומספרת לקוראים מניסיונה ובין המקומות שבהם מוצג הדו-שיח בינה לבין ארז . בספר הדיגיטלי ניתן להבחין בין שני סוגי הטקסט ביתר קלות באמצעות סימונם בצבעים שונים .
|
|