صفحة: 76

פעילות 5 כמקובל בספרות העממית ולעתים אף בתנ " ך לשמות הגיבורים יש שמות טיפולוגיים . במקרה דנן : התקווה שאשם תמיד יכול לחזור בתשובה מלווה את המסר של הסיפור " אל נקווה " מלשון " תקווה . " שאר השמות מציינים את המצב שבו היה שרוי הגיבור באותה עת : שוליה , גביר-עני , עני , ולבסוף כשחוזר לעשירותו נקרא " האיש . " פעילות 6 הפעילות מקשרת באופן רלוונטי להלכות רמב " ם שנלמדו קודם לכן ומהווה יישום של הנלמד בהלכה . המשפט המנמק את התנהגותו של הרב מתוך דברי הרמב"ם הוא : אבל עבר וֹ ת שבין אדם לחבר וֹ , כג וֹ ן הח וֹ בל את חבר וֹ א וֹ המקלל חבר וֹ א וֹ ג וֹ זל וֹ וכי וֹ צא בהן , אינ וֹ נמחל ל וֹ לע וֹ לם עד שיתן לחבר וֹ מה שה וּ א חיב ל וֹ וירצה וּ . אף על פּ י שהחזיר ל וֹ ממ וֹ ן שה וּ א חיב ל וֹ צרי ךְ לרצ וֹ ת וֹ , ולשאל ממנ וּ שימחל ל וֹ . פעילות 8 כדאי לחזור ולחשוב על השאלה הפותחת את הפרק ( למי חשובה הסליחה ) שוב בהקשר לנקודות המתייחסות לסיפור " רבי אלעזר והמכוער" שצוינו לעיל בפעילות : 1 האם הסליחה חשובה רק לגורמי העוול ( כדי שיוכלו " להזדכות" על המעשה שעשו ) או גם לקורבנות שנפגעו ? אולי , כפי שמבין הרמב " ם , במשתמע , קבלת הסליחה גם עוזרת לנעלבים " לטהר את לבם " ומאפשרת להם להרפות מעלבונם ומכעסם ולהמשיך הלאה ? במהלך הדיון כדאי לעודד את התלמידים לשתף בחוויות אישיות שלהם ממקרים דומים . פעילות 9 פעילות זו מאפשרת פיתוח מיומנויות התבוננות במידע חזותי בכלל וביצירות אמנות בפרט . התלמידים מתבקשים להיעזר ברמזים חזותיים בכדי להבין היכן מתרחש המאורע המתואר בתמונה , להבין אלו רגשות מביעים הפנים של הדמויות , ולהתייחס גם לגווני הצבע כמביעים אוירה ותחושות . בנוסף , עליהם לשער השערה בנוגע לילד המתבונן בחלקו השמאלי של התמונה , על בסיס המידע החזותי שאספו ו / או בעזרת דמיונם או חוויותיהם האישיות . הפרק " והיית אך שמח " ( עמוד 19 בספר הלימוד , כרך ( 1 נושא הפרק : מצוות השמחה בחג הסוכות . בחג הסוכות מוזכרת שלוש פעמים ההנחיה לשמוח : " ושמחת בחגך , " " והיית אך שמח" " ושמחתם לפני ה' אלוקיכם . " הפרק עוסק במצוות השמחה בחג הסוכות , ומבקש לברר מדוע רק בחג הסוכות התורה מצווה על השמחה . הפרק מתבסס על מקורות מידע שונים מתוך ארון הספרים היהודי ומזכיר גם את שמחת בית השואבה בימי המקדש , וכן עוסק בגמילות החסדים המשולבת בשמחה , באמצעות חובת שיתוף הנזקקים בשמחת החג , והזמנת אושפיזין רוחניים ובשר ודם להתארח בסוכה . בסיומו של הפרק מופיע השיר " סוכת מיכל" של המשורר זאב .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار