صفحة: 57

אנו מציעים שלוש אפשרויות הוראה לפרקים אלו : . א לחלק את הכיתה לקבוצות . בכל קבוצה התלמידים יחלקו יב ניהם את תפקידי המומחים ( תלמיד אחד יהיה אחראי לנוף , אחר לאקלים וכן הלאה ) . כל תלמיד יקרא את קטעי המידע ויבצע את פעילויותה בש " תחום המומחיות " שלו . אחר כך ידווחו התלמידים על תחום ממו חיותם קבוצהל , ויבצעו את משימת הסיכום יחדיו ' ג )" יקסו . "( ב . " כיתה הפוכה – " התלמידים קוראים ולומדים בבית . בכיתה נערך דיו ן בעקבות השאלות שעלו ב פרק . בסיום הלמידה דנים במליאה ב סוגיה הכללית של הפרק , התלמידים עונים על משימות הסיכום ב עצמם או בקבוצה . . ג מאחר ש הזמן ללימוד כל אזור הוא קצוב והמידע הוא רב , אפשר לחלק את הכיתה לקבוצות ו כל קבוצה תתמחה באזור ראשי . בחלופה זאת הנושא נפתח בשני שיעורים במליאה , שמטרתם להביא בפני התלמידים רקע כללי על כל אזור . אחר כך הכיתה מחולקת לקבוצות , ו כל קבוצה עו בדת על אזור אחד באמצעות המסמכים ועל פי הסוגיות . בסיום העבודה כל קבוצה מציג ה את תובנות יה לפני הכיתה . שימו לב : כל מורה בוחר ב דרך המתאימה לו ולכיתתו . דגש פדגוגי א . גיבוש עמדה על בסיס ידע – הדגש הוא על פיתוח חשיבה ביקורתית ומנומקת , המבוססת על הידע ש נצבר בלמידה . התלמידים נדרשים להכיר שורה של נימוקים ולבחור מהם את הנימוקים הרלוונטיים לדיון . מתוך אל ו עליהם להעדיף נימוקים ה מבססים את דעתם ולהציג את הדברים כטיעון מנומק . גיבוש של טיעון הו א משימה חשובה בהכרעות הקשורות ביחסי גומלין בגאוגרפיה וכן בתחומי ידע אחרים , וכמובן כמיומנות לחיים בכלל . ב . הפקת מידע באופן עצמאי מהמידע שהמומחה מוסר – בפרק זה התלמידים נדרשים ל התמודד עם מידע שמומחים שונים מב יאים בפניהם ( רוב המידע עובד ב ידי כותבי הספר , מקצת ו מקורות ראשוניים ) . התלמידים צריכים להפיק בעצמם מידע , לנסח אותו בבהירות ולמסור אותו לחבריהם לקבוצה . הידע של הקבוצה תלוי בכל אחד מחבריה , והידע ממוזג בדיון משותף . שיטת למידה זו מייצרת למידה משמעותית מפני שהיא מבוססת על הבנה , על יישום ו על הוראה של החומר הנלמד . ג . למידת עמיתים – " למידת עמיתים היא כל תהליך הוראה / למידה הכולל יסודות של שיתוף פעולה ואינטראקציה קבוצתית בין התלמידים במהלך הלימוד לשם השגת תוצרי למידה ( להבדיל משיתוף פעולה חברתי ) או ליצירת ידע קבוצתי . ניתן ללמוד בדרך זו כל נושא חדש המצריך דיון במקורות מידע מסוגים שונים וניתוחם" ( תכנית הלימודים החדשה בגאוגרפיה ) . ליחידה זו יש פרק מבוא העוסק ביחסי גומלין בין אדם לסביבה . מומלץ להקדיש לו . ש " ש 2

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار