صفحة: 4

מבוא לפרק רצף הוראת הכפל והחילוק ב"שבילים פלוס" בכיתות א-ב הפרק " כפל עד " 20 לכיתה א – בפרק זה לומדים כפל " על קצה המזלג" כהכנה לנושא הכפל שנלמד באופן יסודי בכיתה ב . התלמידים לומדים להתאים תרגיל כפל למצב של קבוצות שוות , ואולם אינם נדרשים לדעת לפתור תרגילי כפל בעל - פה . הפרק " כפל" לכיתה ב – פרק זה מתאים גם לתלמידים שלא למדו כפל בכיתה א . בחוברת זו התלמידים עוסקים באופן יסודי במשמעות של הכפל , ומתחילים ללמוד לפתור תרגילי כפל באסטרטגיות שונות , כולל לימוד בעל - פה . הם לומדים את תרגילי הכפל מלוח הכפל שבהם שני הגורמים אינם גדולים מ 6 - וגם את כל התרגילים מלוח הכפל של כפל ב 2 - ושל כפל ב . 10 - הפרק " כפל וחילוק" לכיתה ב – בפרק זה התלמידים עוסקים במשמעויות השונות של החילוק , מתמקדים בקשר שבין פעולת הכפל לפעולת החילוק ומשלימים את הלימוד של כל תרגילי הכפל והחילוק מלוח הכפל . הפרק " בעיות כפליות" לכיתה ב – בפרק זה התלמידים פותרים בעיות מילוליות של כפל וחילוק בעזרת שימוש בתבנית של גורמים ומכפלה . בכיתה ג יש פרק נוסף לביסוס משמעות הכפל והחילוק ולביסוס היכולת לפתור בעל - פה תרגילים מלוח הכפל . פעולת הכפל פעולת הכפל היא פעולה מתמטית הפועלת על שני מספרים ( פעולה בינרית . ( סימן הפעולה הוא , × ותרגיל הכפל הוא b - ו a . a × b הם מספרים כלשהם . פעולת הכפל מקיימת את התכונות האלה : א . חוק החילוף : a × b = b × a ב . 1 הוא איבר ניטרלי : a × 1 = a 1 × a = a ג . 0 הוא איבר מאפס : a × 0 = 0 0 × a = 0 בכיתה ב התלמידים לומדים מהו מצב כפל , והוא מומחש להם באמצעות סידור של עצמים בקבוצות שוות . פעילות כיתתית לפתיחת הנושא בפרק בתחילת לימוד הנושא יש פעילות כיתתית הממחישה את פעולת הכפל על ידי חלוקת קלפים לקבוצות של ילדים ותיעוד בטבלה של הכמויות המתקבלות . פעילות זו לקוחה מחיי היום יום של התלמידים ומומלץ לבצעה עם הכיתה כולה לפני תחילת הלימוד הפורמלי בחוברת . פעילות עם אותם הקלפים מופיעה גם בפתיחת הנושא של הצגת מצבי כפל כמלבנים . לכל חוברת לתלמיד מצורפים מספר קלפים , ויש להשתמש בקלפים של כמה ילדים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار