صفحة: 19

בקבוצות מסמנים בסיפור תיאורים של האב , דברים שהוא אומר למספר ופעולות שהוא עושה . דנים בשאלות : - מה גורם לאב להתנהג בחומרה עם בנו ? - האם האב מתואר כדמות חיובית , על רקע התקופה ? - מה אנחנו חושבים על התנהגותו כהורה ? - אילו הסיפור היה מתרחש בימינו - מה היינו אומרים על ההתנהגות שלו ? משווים בין תיאור האב בתחילת הסיפור לבין תיאורו בסופו . במליאה דיון מסכם : התנהגות האב על רקע התקופה - דאגה כנה לבן , המקבלת ביטוי באמצעות עלבונות ומכות , בבחינת "חוסך שבטו שונא בנו . " המאבק הפנימי של המספר לאורך כל הסיפור מתחולל מאבק חיצוני בין הילד לחברת המבוגרים ( אביו , המלמד , ולעתים גם האם , ( אך המאבק המשמעותי והמרתק מתחולל בתוך הילד עצמו : המאבק ( הקונפליקט ) הפנימי המתחולל בנפש הגיבור מול האולר שהוא כה רוצה . כיצד מתואר הקונפליקט של הילד ? הילד מתאר בעצמו את הקונפליקט הפנימי שלו . הוא מתאר את הייסורים שלו : - "אבל התענוג אוי ואבוי לי - מהול בייסורים , מעורב בכאב , בחרדה , בפחדים גדולים מאוד מאוד" ( עמוד ( 25 - "הלבנה מלמעלה מסתכלת בי . מה היא מסתכלת ? הלבנה רואה , היא עדה " . ( עמוד ( 26 " אני מביט בו באור הלבנה ... הלבנה מסתכלת ישר בי ובאולר שלי היא מסתכלת " ... וכו' "היא עוקבת אחרי " " ... לקחתי ? גנבתי ! לראשונה מאז שהאולר שלי - גנבתי " ! ( עמוד ( 26 הילד נקלע למצבים שבהם הוא מתעמת עם המעשה שלו . לדוגמה : תיאור האירוע עם ברל'ה ב"חדר , " ובעקבותיו הנפילה למשכב . בתיאורים אלו מומחש הקשר בין לחץ נפשי למחלה פיזית . במליאה מפנים את התלמידים למשפט בסיפור : " אבל התענוג אוי ואבוי לי - מהול בייסורים , מעורב בכאב , בחרדה , בפחדים גדולים מאוד-מאוד " . נותנים כמה משימות : - אתרו בסיפור את הקטעים שבהם המספר מתאר את המאבק הפנימי שלו : בין התענוג לייסורים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار