صفحة: 78

מחשבים ולא רק ... חילוק שלם בשלם ( התשובות בשבר פשוט או במספר מעורב ) 4 . 1 חברות הזמינו 3 פיצות עגולות וחילקו אותן שווה בשווה ביניהן . א . איזו מנה לדעתכם קיבלה כל חברה : האם היא גדולה או קטנה מפיצה שלמה ? האם היא גדולה או קטנה מחצי פיצה ? ב . איזה חלק מהפיצה קיבלה כל חברה ? ציירו במחברת את החלוקה של הפיצות , ואחר כך ציירו את המנה שקיבלה כל חברה . ( אפשר לצייר בערך ( . ג . כתבו תרגיל חילוק מתאים לבעיה . . 2 לסבתא יש 3 נכדים . היא חילקה 5 חטיפי שוקולד שווה בשווה בין נכדיה . א . איזו מנה לדעתכם קיבל כל אחד מהנכדים : האם היא גדולה או קטנה מחטיף שלם ? האם היא גדולה או קטנה מחצי חטיף ? ב . כמה חטיפים קיבל כל אחד מהם ? ציירו במחברת את החלוקה של החטיפים , ואחר כך ציירו את המנה של כל אחד מהנכדים . ( אפשר לצייר בערך ( . ג . כתבו תרגיל חילוק מתאים לבעיה . הידעתם ? לראשונה התחילו להשתמש במספרים שליליים בסין העתיקה בערך במאה השנייה לפנה"ס . מספר שלילי נתפס בעיני הסינים כחוב , והם ידעו לחבר ולחסר מספרים חיוביים ושליליים . כדי להבדיל בין מספר חיובי למספר שלילי השתמשו הסינים בצבעים שונים . עד היום בבנקים מדגישים בצבע אדום מספרים המציינים חוב . ( בשפה האנגלית הביטוי In the red מציין הפסד , והביטוי In the black מציין רווח ( . במשך אלפיים שנה היו ספקות וויכוחים על משמעותם של המספרים השליליים , והם נתפסו כדבר מלאכותי . מדענים שונים תיארו אותם כ"מספרים הקטנים מכלום" או כ"מספרים בדיוניים . " רק במאה 19–ה יצר המתמטיקאי הגרמני הנקל 1873-1839 , Hermann Hankel ) למניינם ) בסיס מתמטי מפורט לפעולות במספרים מכוונים . מספרים חיוביים ושליליים בשיטה הסינית

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار