صفحة: 146

א . פתרון אי – שוויונות על ידי השוואת פונקציות מה נלמד ? מהו אי – שוויון ומהו פתרון של אי – שוויון ? פתרון אי – שוויונות בעזרת גרפים של פונקציות תחום חיוביות ותחום שליליות של פונקציה מהו אי – שוויון ומהו פתרון של אי – שוויון ? דיון 1 קבוצת חברים הזמינה כרטיסים לסיור . דמי ההרשמה לסיור הם ₪ 30 לכל הקבוצה . מחירו של כל כרטיס . ₪ 20 הסכום הכולל שהחברים שילמו עבור הסיור קטן . ₪ 340–מ א . כמה חברים יכולים להיות בקבוצה ? בחרו מבין המספרים האלה : 5 15 17 18 20 תנו כמה דוגמאות משלכם למספר אפשרי של החברים בקבוצה . ב . נסמן x–ב את מספר החברים בקבוצה . מה מתאר הביטוי ? 20 x והביטוי ? 20 x + 30 ג . לפניכם המשוואה 20 x + 30 = 340 והאי–שוויון . 20 x + 30 < 340 מה משניהם מתאים לתיאור הנתונים בסיפור ? הסבירו . הידעתם ? הרבה מהסימנים המתמטיים שאנחנו משתמשים בהם כיום החלו להתפתח רק במאה . 15–ה הסימן = הופיע לראשונה בשנת 1571 למניינם , בספר של המתמטיקאי הוולשי רוברט רקורד , ושם גם מופיעה לראשונה משוואה הכתובה בצורה דומה לזו שבשימוש כיום : רקורד הסביר : " כדי להימנע מן החזרה המייגעת על המילים ' שווה , ' -ל אסמן ... זוג קווים מקבילים שווים באורכם ... כך : , כי אין שני דברים שיכולים להיות שווים יותר " . הסימנים < ו– > ( גדול מ– וקטן (–מ הופיעו לראשונה בשנת 1631 למניינם , בספר של המתמטיקאי האנגלי תומס הריוט . אי – שוויונות

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار