صفحة: 10

הנה דוגמאות לתשובות שונות של תלמידים לסעיף ד : " בשתי שורות של 5 יש , 10 ומוסיפים עוד 2 מהצד " . " אני יודע ששלוש שורות של 3 זה , 9 ספרתי עוד 12 , 11 , 10 : 3 והגעתי ל " . 12 - " פשוט ספרתי לפי הסדר " . "בשתי שורות של 5 יש , 10 ומוסיפים עוד 2 מלמטה " . כדאי להסב את תשומת לב התלמידים לכך שבכל התשובות האלה נשארו 5 צלחות לא מוקפות . מומלץ לדון בכל סעיף : כמה פריטים הכין איתי ? האם הכין יותר ממה שצריך ? אם כן , כמה פריטים יישארו לו אחרי שיחלק פריט אחד לכל ילד ? פעילות 2 אנחנו עוזבים לרגע את המסיבה של איתי ומבקרים בחנות הפרחים של שושנה כדי לחפש פרחים לזר של איתי . בחנות של שושנה יש שלל פרחים צבעוניים . כמה פרחים יש מכל סוג ? הפרחים בחנות אינם ממוינים . באחדים מהכדים יש פרחים מסוגים שונים . כדי לדעת מה מספר כל הפרחים הסגולים , למשל , צריך למנות בשני כדים שונים . כאשר עוברים מכד לכד , מבצעים למעשה מניית המשך . הנה התשובות : דיון - מאילו פרחים יש לשושנה יותר מ ? 10 - מאילו פרחים יש לה פחות מ ? 10 - - מאילו פרחים יש לה הכמות הגדולה ביותר ? - מאילו פרחים יש לה הכמות הקטנה ביותר ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار