صفحة: 52

ב . לימודים קתוליים ובתי ספר ישועיים בפראג בואם של הישועים לפראג באמצע המאה 16-ה הביא לשינויים גדולים במערכת החינוך בעיר . הם אלה שייסדו את מסגרת בתי הספר התיכוניים שבהם למדו דקדוק ולימודים הומאניים . בבתי ספר אלה למדו תלמידים קתולים ולא קתולים אלה בצד אלה . ג . מוסדות החינוך הישועי והאוניברסיטה של פראג נעזרים באמצעים חזותיים ודרמתיים הישועים ארגנו מופעים תיאטרליים וחגיגות דתיות במטרה למשוך את הציבור הרחב . ד . אווירה של מסתורין בחצר המלכות של רודולף 2-ה בפראג בחצרו של רודולף 2-ה התרכזו אנשי אמנות , מיסטיקה ומאגיה ומלומדים מכל רחבי אירופה . הקיסר שאף להבין את "תמונת היקום" ורזיו . ה . אלכימאים בוחרים להתיישב בפראג בתקופת רודולף 2-ה בימיו של רודולף 2-ה הגיעו אל פראג אלכימאים רבים שעסקו בלימוד של כתבים עתיקים ובניסויים מעשיים . במיוחד ידועים שני האלכימאים האנגלים , ג'ון די ועוזרו אדוארד קלי . ו . מדענים מתרכזים בפראג בתקופת רודולף 2-ה אנשי מדע נוספים שהתרכזו בחצרו של רודולף 2-ה היו תאדס האג - ק' שהיה מומחה למדידת קרקעות , אסטרולוג ובוטנאי , טיכו ברהה - שנחשב לאסטרונום הנודע ביותר בזמנו , ויוהנס קפלר - שהוכיח כי כוכבי הלכת נעים סביב השמש במסלולים אליפטיים . ז . התקדמות בטכניקות ייצור ומיכון במאה 16-ה שגשגה פראג מבחינה כלכלית והתפתחו בה טכניקות חדשות בכריית מתכות ובייצור מכשירים . ח . אמנויות בחצר המלכות של רודולף 2-ה רודולף 2-ה נודע כפטרון של אמנויות ומדעים . הוא כונן תזמורת מלכותית ואצר אוספים גדולים של ציורים ופסלים . הוא מימן גם תכשיטנים וצורפים שעיצבו את כתר הקיסר . שאלות לדיון מה היו גורמי המתיחות באוניברסיטאות של פראג ? מה היה הרקע לצו של קונטה-הורה , מה היה תוכנו ומה הייתה התוצאה שלו ? מה היה הרקע לכניסת הישועים לעיר פראג ומה הייתה השפעתם ? מה ייחד את החינוך הישועי בבתי הספר ובקרב הציבור הרחב ? אילו הישגים מדעיים היו למדענים שהתרכזו בחצרו של רודולף ? 2-ה שאלה לסיכום פרק ח . 1 כיצד השפיע כל אחד מההיבטים האלה על התפתחותה של העיר פראג : ההיבט הדתי , ההיבט המעמדי , ההיבט הכלכלי , ההיבט הלאומי וההיבט התרבותי ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار