صفحة: 43

ב . אסכולות משפט של האסלאם פועלות בבגדאד שאלות לדיון מה היה התפקיד הפוליטי שמילאה האסכולה החנפית ? מה היו ההבדלים בין האסכולות המשפטיות השונות ? ערכו טבלה ע"פ הקריטריונים האלה : מייסד האסכולה , העיקרון המנחה אותה , קשרי האסכולה עם השלטון , ותומכי האסכולה . ג . מערכת המשפט , האכיפה והפיקוח בבגדאד איסוף מידע ערכו רשימה של בעלי התפקידים במערכת המשפט והאכיפה . מי מינה כל אחד מבעלי התפקידים ? מה היו תפקידיהם ומה היו סמכויות האכיפה של כל אחד מהם ? ד . בגדאד מרכז התיאולוגיה המוסלמית שאלות לדיון מה היו השאלות התיאולוגיות שבהן עסקו חכמי האסלאם ? מה היו עקרונות המעתזלה ובמה הם שונים מעקרונות האסלאם הסוני ? העיר כמרכז חינוכי ותרבותי שאלה מנחה : כיצד הפכה בגדאד למרכז התרבותי והרוחני של האימפריה ? א . אווירה של יצירה ולמידה מאפיינת את בגדאד איסוף מידע מה כוללת ספרות האדב ? מה הייתה תרומתם של הח'ליפים להתפתחות התרבותית ? מה הייתה תרומתם של הנסיכים הבויהים ? ב . מרכזי הלימוד והתרגום בבגדאד פורחים שאלות לדיון תארו את מסגרות הלימוד השונות שהיו קיימות בבגדאד ואת שיטת הלימוד בכל אחת מהן . הביאו דוגמאות לתרומתם של הח'ליפים להתפתחות המדעים . מה מייחד את תפיסת עולמם של האחים הטהורים ואת דרך פעילותם ? מהי חשיבותה של העיר לדעת הפילוסוף אל-פאראבי ? היעזרו גם בתעודה בעמ' 84 שבספר הלימוד . ג . המדעים מתפתחים בתרבות האסלאם ערכו טבלה ובה רשימה של המדעים שהתפתחו בבגדאד . ציינו ליד כל אחד מהתחומים מה הייתה תרומתם של חכמי בגדאד . לדוגמה : מתמטיקה - הספרות ההודיות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار