صفحة: 13

לסי כום הפרק אנו מציעים לענות על שאלה 2 ( בספר בעמ ' . ( 22 א . הגורמים לעיכוב בניית המקדש : בנושא זה חשוב שתהיה הבחנה בין עובדות לבין השערות . למשל , חשוב שהתלמידים יהיו מודעים לכך שייחוס העיכוב לצרי יהודה ובנימין הוא על פי גרסת ספר עזרא . גם הבצורת כגורם לקושי איננה עובדה לפי ספר חגי אלא התוצאה , העונש על העיכוב . כדאי לקיים בכיתה דיון מקדים : מה יכולות להיות הסיבות לעיכוב בבנייה ? התלמידים יעלו קשיים שונים - כלכליים , מדיניים וביטחוניים . לאחר מכן יבחנו אילו מן הקשיים שהתלמידים ציינו מוזכרים בפרק . הקושי הכלכלי - הכספים שהובטחו על ידי השלטון הפרסי לא הגיעו , והשנים היו שנות בצורת . הקושי הביטחוני - התנכלויות מצד צרי יהודה ובנימין . הקושי המדיני - כתבי השטנה ששלחו צרי יהודה ובנימין . הקושי הדתי - האמונה שלא חלפו עדיין 70 שנה . בשלב הבא יציינו התלמידים באילו דרכים התגברו העולים על הקשיים , תוך הבחנה בין גורמים חיצוניים לגורמים פנימיים : חילופי שלטון - עליית דריוש , מציאת הדכרונה , תמיכה כספית של השלטונות . ב . פעילות בזוגות או בקבוצות : משמעות הקמת המקדש בעיני היהודים הפרק מספר על גילויי שמחה בלבד ומרמז לכך שבניית המקדש היא התגשמות נבואת ירמיה . למעשה , בנבואת חגי מופיעה אכזבתם של הזקנים ממראה בית המקדש השני לעומת זיכרונם את בית המקדש הראשון , והנביא מעודד אותם ש " גדול יהיה כבוד הבית הזה האחרון מן הראשון " ( חגי ב . ( 9 כדי שהתלמידים יבינו את המשמעות של הקמת המקדש הם צריכים לנסות ולהזדהות עם עולמו והלך מחשבתו של יהודי שחי באותם ימים : במקדש מתקיימת הקרבת קורבנות מדי יום ביומו , קיימת אפשרות לכפרה על חטאים , בשלושת הרגלים עולים לרגל לירושלים מן הארץ ומן התפוצות , כולם משתתפים בקיום המקדש באמצעות תרומה אחידה של מחצית השקל , תרומה זו משמשת גורם המקשר את כל חלקי העם היהודי . ג . משמעות היותה של ירושלים עיר מקדש : איסוף נתונים : ראשית , רצוי להגדיר מהי " עיר מקדש . " אחר כך ראוי לבחון אילו היבטים של עיר מקדש מתקיימים בירושלים - ואילו אינם מתקיימים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار