صفحة: 132

פרק לג הערות כלליות להוראת הפרק : העלאת השערות לפני פגישת יעקב ועשיו . קריאת הסיפור או האזנה למספר הסיפורים . מבינים את הסיפור . התמקדות ברגע הפגישה . דיון בסוגיית הסליחה . . 1 מומלץ ללמד יחידה זו , העוסקת ברגעים שלפני המפגש ( פס' , ( ג-א לפני הקריאה בפרק . מטרת היחידה היא גם לאסוף מידע מהעבר ולהכליל אותו לכדי השערות – וגם לדרוך את הקריאה . מידע על יעקב : הבריחה , רחל , לאה , " העונש" על הרמייה , הרכוש הגדול , הנידוי והמרחק מהבית . לעומת זאת , איננו יודעים מה עבר על עשיו . המשך הפרק יגלה שעשיו בא ברכוש גדול ושהוא מחבק את יעקב . אבל איננו רוצים להקדים את המאוחר – ובסופו של הפרק נשאל את שאלת הקשר בין מצבו האישי של כל אחד לבין היכולת לסלוח . אפשר לעשות את הפעילות בכתב , בהמחזה מול הכיתה , בזוגות או בקבוצות . הפגישה יכולה לבטא המשך של כעס ורצון לנקום , והיא יכולה להיות פגישה של פיוס וסליחה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار