|
صفحة: 36
. 5 במובןהערכי–זהולבהפרק . אפשר לקשר לכישורי חיים ולתכנית מפתח הלב" ) החינוך לחיים בסביבה ) – פיתוח מיומנויות של גישור ותקשורת חיובית . הכוונה להראות דרך אחרת של פעולה ותגובה מול חוסר צדק , ושגם במקרה כזה איננו חסרי אונים . . 6 לצורך הגיוון המתודי , וגם לטובת הקניית הרגלים של קריאה צמודה , כאן התלמידים מתבקשים לחלץ מתוך הפסוק כולו את החלק המתאים . מיומנות זו נזרעת עכשיו , בתקווה שתוצאותיה ייקצרו בהמשך . הצעה לשזירת שאלה במהלך הלמידה : גם בסיפור גן עדן ( בראשית פרק ג ) אלוהים שאל שאלה את האדם : " איכה " ? וגם שם אלוהים ידע את התשובה . לפי דעתכם , מדוע אלוהים שואל את אדם ואת קין שאלות שהוא יודע את התשובה עליהן ? אפשרויות לתשובה : אלוהים רוצה לראות איך הם יגיבו , אם יתחמקו או יענו תשובת אמת . שניהם אשמים , וזו הייתה ההזדמנות שלהם להודות באשמה .
|
|