صفحة: 11

א . הכרת המספרים והכמויות ( עמודים ( 21-5 ביחידה זו התלמידים עוסקים במנייה ובהתאמת מספר לכמות . התלמידים קוראים מספרים ומתאמנים בכתיבתם , יוצרים כמויות לפי מספר נתון , מונים קבוצות חלקיות ומארגנים נתונים בטבלה . במהלך היחידה התלמידים מכירים גם את המספר - 0 משמעותו קשה יותר להבנה משאר המספרים . במנייה של קבוצת עצמים מתאימים לכל עצם מספר אחד לפי סדר המספרים מ 1 - ואילך . המספר האחרון שהותאם הוא מספר העצמים בקבוצה . לעתים תלמידים מדלגים על עצמים או מונים אותם יותר מפעם אחת . אפשר להציע להם לסמן כל פריט שהם מנו או למנות לפי סדר מסוים שיקל עליהם לדעת מה הם כבר מנו ( למשל , מלמעלה למטה או מימין לשמאל . ( חשוב לוודא שהתלמידים מבינים את תפקידו של המספר האחרון , כלומר , לאחר שהם מונים הם גם יודעים לענות על השאלה " כמה יש . " ? כמו כן חשוב לוודא שהתלמידים מבינים שסדר המנייה הוא אקראי – תמיד נגיע לאותו מספר , לא משנה באיזה סדר נמנה את העצמים . לצד הכרת סמלי המספרים התלמידים מכירים גם את ייצוג המספרים בעזרת האצבעות . ייצוג זה הוא אינטואיטיבי – תלמידים רבים משתמשים בו גם בלי שהודרכו לעשות כן . ייצוג המספרים בעזרת כפות הידיים מחזק את תפיסת הכמות המתאימה לכל מספר , ומומלץ לתת לו מקום ולעודדו . פעילות פתיחה כהקדמה לפעילויות בספר , מומלץ לבצע עם התלמידים את הפעילות הזו . הפעילות מתבצעת בקבוצות . אבזרים לכל קבוצת תלמידים : 3 שקיות שקופות 3 מדבקות חלקות חפצים קטנים ( פקקים , אבנים , מקלות , בובות קטנטנות וכדומה ) דף לתיעוד א . כל קבוצת תלמידים מקבלת את השקיות השקופות ואת המדבקות החלקות . המשימה של כל קבוצה היא לאסוף בכל שקית כמות שונה של עצמים , להדביק על השקית מדבקה ולרשום עליה את המספר המתאים לכמות . את העצמים אפשר לאסוף בחצר . במקרה זה יש לאפשר לתלמידים לאסוף סוגים שונים של עצמים ( אבנים , עלים , ענפים קטנים ) בלי להגדיר במדויק מה עליהם לאסוף . אם אוספים את העצמים בכיתה , אפשר לפזר אותם לפני כן בכל מיני מקומות ברחבי הכיתה . גם במקרה זה מומלץ לערבב סוגים שונים של חפצים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار