صفحة: 57

נברר בנוגע לכל מקור : . 1 איזה מידע היסטורי אפשר להפיק מן המקור ? . 2 אילו מאפיינים של המלחמה מתבטאים בו ? . 3 איזה גוש במלחמה – מדינות המרכז או ההסכמה – מתועד במקור ? כיצד אפשר לזהות את ההשתייכות לגוש זה ? . 4 האם לדעתכם זוהי תמונה היסטורית הייחודית לגוש אחד ? . 5 האם סביר שהמציאות בצד האחר הייתה דומה ? אם עובדים על כמה מקורות ( המתעדים את הנעשה משני צדי המתרס או מקורות מסוגים שונים , ( רצוי לעמת ביניהם : . 1 במה תוכנם דומה ? במה תוכנם שונה ? . 2 כיצד אפשר להסביר את קווי הדמיון ואת קווי השוני ? . 3 מהו היחס בין המקורות ( התאמה / השלמה / ניגוד ?( כיצד אפשר להסבירו ? הצעות למקורות ספרותיים נוספים : אביגדור המאירי , השגעון הגדול , הוצאת דביר , תל אביב . 1989 פרנץ ורפל , ארבעים הימים של מוסא דאג , צבי ארד ( מתרגם , ( הוצאת עם עובד , תל אביב . 2003 הרב חיים סבתו , בואי הרוח , הוצאת ידיעות אחרונות , תל אביב . 2008 ג . העמקה : הטיהור האתני העיסוק בטיהור האתני שעשתה האימפריה העות'מאנית בארמניה מורכב ומעורר עד היום קשיים ומתחים בין-לאומיים . הארמנים טוענים כי הפעולות שביצעו נגדם העות'מאנים הם רצח עם 'ג ) נוסייד ) – רצח עם שיטתי ומכוון במטרה לחסל את העם הארמני . לעומתם טוענות הממשלות שקמו בטורקיה מאז ועד היום כי גם אם נהרגו באותן שנים ארמנים רבים , זוהי רק טרגדיה אחת מרבות שהתרחשו במלחמת העולם הראשונה , וכי השלטונות הטורקיים לא ניסו לחסל את העם הארמני . מה בין טיהור אתני לג'נוסייד ? טיהור אתני – נושא אופי מקומי ולרוב מטרתו השתלטות של קבוצה אחרת על השטח . רצח עם ( גנוסייד ) – מתבצע בשטחים נרחבים על פי תכנית מאורגנת .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار