صفحة: 53

אפשרות ב א . בחרו אירוע חדשותי ונתחו את מרכיביו . ב . אילו ערכים הוא מעמת ? איזו תנועה קידמה כל ערך ? ג . אילו דרכי פעולה ננקטו ? האם הן השיגו את מטרתן ? אפשרות ג : התלמידים יכירו את הרעיון שביטא דניאל בל בספרו "קץ האידאולוגיות" . ( The End of Ideology ) לטענת בל , בתקופתנו , תקופה המכונה גם "התקופה הפוסט-מודרנית" ( שלאחר המודרנה , ( האידאולוגיות חדלו להתקיים . לפי בל , האידאולוגיות הגדולות שנוצרו במאה 19-ה ( ועליהן למדנו בפרק ) חדלו להתקיים , אולם לא התגבשה אידאולוגיה אחרת שתמלא את מקומן . א . האם אתם מסכימים עם טענה זו ? ב . האם האידאולוגיות שלמדנו יחידה אכן חדלו להתקיים ? ג . האם יש קבוצות שיש בהן עדיין מרכיב אידאולוגי ? אם כן , אילו ? ד . האם בחיים שלכם ושל חבריכם יש כעת מרכיב אידאולוגי או שכל אחד פועל לעצמו על פי אינטרסים אישיים ומידיים וללא תפיסת עולם כוללת או חזון ? לקריאה ולצפייה נוספות ליברליזם אליאב-פלדון , מירי ( עורכת . ( בעקבות קולומבוס : אמריקה , 1992–1492 מרכז שזר , ירושלים . 1996 גרזון , גל . ליברליזם : קשרים , הקשרים , ביקורות , האוניברסיטה הפתוחה , תל אביב , 2004 עמ' . 27 פורד , . 'פ אירופה : , 1830–1780 האוניברסיטה הפתוחה , תל אביב תשמ"ד . קולקה , . 'ג עידן המהפכות , 1830–1760 יחידות , 4–3 האוניברסיטה הפתוחה , תל אביב . 1982 תומסון , . 'ד אירופה מאז נפוליאון , כרך א , זמורה-ביתן , תל אביב . 1984 סוציאליזם דה שליט , אבנר . סוציאליזם , אוניברסיטה משודרת , תל אביב . 1992 פורד , . 'פ אירופה : , 1830–1780 האוניברסיטה הפתוחה , תל אביב תשמ"ד . תומסון , . 'ד אירופה מאז נפוליאון , כרך א , זמורה-ביתן , תל אביב . 1984

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار