صفحة: 13

טקסטים מן המקורות היהודיים " עולם השיח של המקורות היהודיים מזמן מפגש עם טקסטים מהמורשת היהודית שמהווים רכיב מש מעותי בבניית המאגר התרבותי- לשוני של אדם יהודי בישראל . הטקסטים מכוונים לחיפוש אחר משמעויות נרחבות הקשורות לחיי היחיד והחברה מנקודת המבט של היהדות " . במילה טובה ג לחמ"ד יש טקסטים הלקוחים ממגוון המקורות היהודיים : פסוקים מהתורה ( כמו : בראשית ב , -ג-אערב שבת , דברים כו , א- יא הבאת הביכורים ) קטעי תפילה ( כמו : " תפילה לשלום חיילי צה"ל וכוחות הבטחון , ( " פיוטים ( כמו : " אדון הסליחות , " " תפילת הגשם" , ( מדרשים ( כמו : " ארבעת המינים " ( ויקרא רבה ל , יב , ( " למה היו ישראל דומין " ( שיר השירים רבה ב , יד ( ( וקטעי מידע המסבירים מצוות , מנהגים ומושגים ( כמו : אלול -חודש הרחמים והסליחות , ברכות הריח , כזית , הלכות הדלקת נר חנוכה . ( שילוב המקורות היהודיים מעשיר את מאגר הידע היהודי -תרבותי של התלמיד מתוך " ארון הספרים היהודי , " מלמד אותו אמונה , מצוות ומנהגים , ומנחיל לו את ערכי היהדות . כל הטקסטים מלווים בפעילויות העוסקות בהבנת תוכן הטקסט ובמשמעותו האמונית והערכית . כמו כן " לקריאה במקורות תרומה נכבדה לחינוך הלשוני והתרבותי של התלמידים , מכיוון שהקריאה בטקסטים אלה מפגישה את הקוראים עם שימושים ייחודיים בלשון על רבדיה ההיסטוריים ומצריכה מיומנויות ייחודיות להבנת הטקסטים . " ... לאור האמור לעיל , במרבית הטקסט ים הלקוחים מן המקורות היהודיים יש התייחסות לפן הלשוני של הטקסט : ביטויים המופיעים בטקסט ( כמו : " השכם והערב" במדרש " הקיסר הזקן ועץ התאנה" , " מצווה מן המובחר " ב"הלכות הדלקת נר חנוכה , (" מילים נרדפות ") לעשות אותם ימי משתה ושמחה , " " ביכורים , ( " תיאורים " ) תפילת הגשם , " " יש בירושלים" ) ועיסוק ב שפה המיוחדת של המדרש ") השפה המיוחדת של חכמים" במדרש " רבי חנינא והתרנגולות "ו , " משה הרועה והגדי" , ( ושל לשון התנ " ) ך" ו' ההיפוך" בקטע " ערב שבת . ( " 15 מתוך תכנית הלימודים חינוך לשוני עברית – שפה ספרות ותרבות , אתר משרד החינוך , לשונית " עולמות שיח וסוגות" – " המקורות היהודיים " http : // cms . education . gov . il / EducationCMS / Units / Tochniyot–Limudim / Chinuch–Leshoni / TochnitLimudim / ola mot / mekorotYehudim . ht m 16 משרד החינוך – המזכירות הפדגוגית , האגף לתכנון ולפיתוח תכניות לימודים . ) התשס . ) ג" תוכנית לימודים : חינוך לשוני עברית – שפה , ספרות ותרבות . ירושלים . עמוד . 30

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار