|
صفحة: 76
סעיף ד - הפעילות הזו מאפשרת שיח מורחב כתוב , וגם נותנת אפשרות לצלול , לדמיין ולבטא ב מילים את חוויית הריח , שהיא ראשונית ו אישית מאוד . עם זאת , החוויה הזאת נבנית מתוך מרחב ג יאוגרפי ותרבותי משותף ( דשא כסוח , תבשילים של שבת , תירס , גשם ראשון וכו . ( ' ברכות הריח כהמשך לעיסוק בריחות בשיר , מובא מידע בנוגע לפן ההלכתי של ריח טוב " ברכות הריח . " כדאי לקרוא את פסקת המידע בקול ולשאול את הילדים מדוע עלינו לברך על ריח שאנו מריחים ? בהסבר כדאי להזכיר את המושג " ברכות הנהנין , " ולהקביל בין ההנאה ממזון להנאה מריחות טובים בנוגע לצורך לברך ולהודות לה . ' אפשר להזכיר את הנאמר בגמרא ( ברכות מג עב " : ( אמר רב זוטרא בר טוביה אמר רב : מנין שמברכין על הריח שנאמר ( תהלים קנ , ו ) " כל הנשמה תהלל יה . " איזהו דבר שהנשמה נהנית ממנו ואין הגוף נהנה ממנו ? הוי אומר - זה הריח " כדאי לתת דוגמאות לכל אחת מסוגי הברכות . אפשר לבקש מהתלמידים להזכר מתי במהלך השבוע אנחנו מברכים בקביעות על ריח -בהבדלה , לשתף זה את זה בסוג הבשמים בו נהוג להשתמש במשפחתם , ולבדוק מהי הברכה המתאימה לו . פעילות 3 סעיף א – דוגמאות נוספות לקבוצות – צמחייה : דשא , עץ , עלים פריחה , מנתור כלים הנמצאים במטבח : סיר , תנור שמות שמתחרזים כמו : קיר וסיר ... לאפשר כל מיני חלוקות ובלבד שהילדים ידעו להבחין בין שמות לפעלים .
|
|