صفحة: 102

סעיף ג – המילה " וכיבדנו , " הקשורה לצירוף החוזר בכל בית " לכבוד שבת , " מופיעה רק בבית האחרון ; לאורך השיר מתוארת העבודה הקשה של האם , והכבוד מופיע רק בבית האחרון , עם הצטרפותו של האב השב מבית הכנסת . הצירוף של עבודה ותפילה הוא המאפשר למשפחה לכבד את השבת כפי שיש לכבדה . סעיף ד – השורות החוזרות " לכבוד שבת , לכבוד שבת " ! מבליטות את הסיבה לעבודה הקשה , ואת הציפייה לשבת מתוך ימות החול האפורים . המשורר החוזר על השורות שומר כך על נוכחותה של השבת בחיי המשפחה היהודית שהוא מתאר בשירו ו על נוכחותה בחיים היהודיים בכלל . פעילות 3 סעי פים ב – ג , כמובן , הכוונה היא שהילדים יתרשמו מההקשר בין הפעלתנות של האם לריבוי הפעלים בשיר . עניין שעשוי לעלות בכיתה הוא חלוקת התפקידים בין שני ההורים . רצוי לומר שהמצב המתואר בשיר היה המצב השכיח ברוב המשפחות בתקופה שנכתב השיר , לפני 011 שנה בערך , והדברים נראים אחרת בימינו . כדאי להיות זהירים באשר לסיפורים של הילדים על המתרחש בבתיהם . פעילות 1 סעיף ב – בכיתה מומלץ ליצור משפטים בגוף ראשון יחיד בזמן עתיד ולוודא שהתחילית שבה משתמשים התלמידים היא א ולא י . סעיף ג – ה משימה מזמנת שימוש בפעלים בעתיד ומאפשרת חופש באשר לתכנים . כל ילד יכול להתחבר אליה בהתאם למנהגי ם שבביתו ובהתאם לרצונותיו . יש לומר לילדים לחשוב על שניים או שלושה דברים מעניינים / מיוחדים להם ולמשפחה שלהם ( דגש על תוכן משמעותי ) , וגם להקפיד על צורת הפועל . פעילויות לקראת סיום פעילות 5 לילדים ניתנת הזדמנות להביע דעה אישית על השירים . כדי להקל על הילדים ולמקד אותם בהשוואה , כדאי להציע להם להתייחס לנושא בכל שיר , לדרך התיאור , לאוצר המילים , לסיטואציה המשפחתית , לחגיגיות ולשיר בכללותו , כולל הלחן .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار