صفحة: 144

הימים , ואולי אף הכינו לוח מיוחד לשם כך . דונו : מדוע הם סופרים את הימים עד לחופש ? כדי להמחיש את מהותו של דו-שיח , ניתן לבקש מזוג תלמידים להקריא יחד את הקטע . הקריאה באופן זה תשתמש לעזר לדיון בנוגע למאפייני דו-שיח . פעילות – 1 כדאי להקדים לחזור על משמעות המונח דו-שיח - דו = שניים . כדאי לשאול את התלמידים איך ידעו שלפניהם דו- שיח ( שאלות ותשובות , יותר מדובר אחד , דיבור ישיר , שפה דבורה , פסקה חדשה בפתיחת דברי כל דובר . ( אפשר להזכיר קטעי דו- שיח נוספים שהתלמידים קראו קודם : בשיר " איך זה להיות עץ " ? בעמ ' , 32-31 ובפרק " שעשועי מדע " בעמ ' . 21 בעקבות הפעילות אפשר לתת לכל זוג תלמידים לכתוב דו- שיח בנושא כלשהו . אפשר להציג תמונה או סרטון קצר שיספקו רקע או רעיון לפתיחת הדו-שיח . לפני הכתיבה כדאי להזכיר לתלמידים את כללי הכתיב של דו-שיח : פסקאות , מירכאות , ייצוג של שם הדובר בכל מבע . בסיום הכתיבה אפשר לבקש מהתלמידים להציג בזוגות את הדיאלוגים שכתבו , או לתת לכל זוג להציג דו- שיח של זוג אחר . פעילות – 2 לפני הפעילות אפשר לשאול את התלמידים מדוע נקראת ספירת העומר בשם זה . כדאי לשים לב כי התשובה לשאלה אינה מופיעה במפורש בגוף הקטע , והיא דורשת מהילדים לקשר בין קרבן העומר לשם הספירה . בעבודה עם תלמידים מתקשים כדאי לסייע ולשאול באיזה הקשר נוסף מופיעה בקטע המילה " עומר" . לשאלה מדוע סופרים את העומר שלוש תשובות : ציווי מהתורה , זכר לקרבן העומר , והכנה לקבלת התורה . מאחר שהתשובות פזורות בטקסט , כדאי להנחות את התלמידים כי עליהם למצוא שלוש סיבות , ולסייע להם לאתר אותן באמצעות שאלות מנחות . ניתן להתייחס כאן לצורך בהכנות לקראת קבלת התורה . אפשר לשאול את התלמידים מדוע עלינו להתכונן לקבלת התורה , ולחשוב יחד על רעיונות לתחומים או למצוות שבהם הם יכולים להתחזק לקראת קבלת התורה . אפשר לספר את המדרשים המסבירים מדוע הקב " ה לא נתן לבני ישראל את התורה מיד כאשר יצאו ממצרים – כדי שיספיקו להתאושש משעבוד מצרים ולהבריא מהפציעות שנפצעו בעבודת הפרך ( ספר האגדה , חלק ראשון פרק ה , כה-כו , ובנוסח מעובד בספרה של רבקה אליצור " על אבות לילדים - " חלק ג , ענן במדבר . ( המדרשים יכולים לשמש המחשה נוספת לחשיבות מתן התורה ולצורך להתכונן ולהגיע למעמד בכבוד . פעילות - 3 לפני הפעילות כדאי לקרוא את הפסוק ולעמוד על ההבדל בין המילה " שבת , " המופיעה בתחילתו ומשמעותה יום טוב – יום שבתון ( כדאי גם לשאול

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار