|
صفحة: 75
התלמידים מתבקשים לסדר לפי סדר האל"ף- בי"ת מילים הקשורות לחורף ( נקשר להישג נדרש 6 בתכנית הלימודים . ( בשלב זה הילדים אינם נדרשים לסידור אלף בית פנימי . הערות והצעות להוראת הפרק כפתיחה לעיסוק ב ימות הגשמים , אפשר להי זכר בבקשה לגשמים ש נלמדה בברכת השנים , ולציין את חשיבות הגשמים בארץ ישראל ש תלויה בגשמי שמים כמקור למי שתיי ה והשקיה : " כי הארץ אשר אתה בא שמה לרשתה לא כארץ מצרים הוא אשר יצאתם משם אשר תזרע את זרעך והשקית ברגלך כגן הירק . והארץ אשר אתם עברים שמה לרשתה ארץ הרים ובקעת למטר השמים תשתה מים . ארץ אשר ה' אלקיך דרש אתה תמיד עיני ה' אלקיך בה מרשית השנה ועד אחרית שנה" ( דברים יא , י-יב . ( והתוצאה , בפסוק המצוטט בפרק : " ואספת דגנך ותירשך ויצהרך . ונתתי עשב בשדך לבהמתך ; ואכלת ושבעת " ( דברים יא , יד- טו . ( כתוצאה מצורך זה אנו מרבים להתפלל על הגשמים : " תפילת הגשם " בשמיני עצרת , " ותן טל ומטר לברכה" בתפילת שמונה עשרה בימות החורף , ו בברכת החודש . סיפורים נוספים העשויים ללוות את הנושא הם הסיפור על חוני המעגל ( תענית כג , , ( א"ע ונקדימון בן גוריון ( תענית יט ב"ע , ) המופיעים בעיבודה של יוכבד סגל בספר " כה עשו חכמינו" , חלק ב . השיר " אני אוהב להירטב , " מאת מירה מאיר ( עמוד ( 98 35 משרד החינוך – המזכירות הפדגוגית , האגף לתכנון ולפיתוח תכניות לימודים . ) התשס . ) ג" תוכנית לימודים : חינוך לשוני עברית – שפה , ספרות ותרבות . ירושלים . עמוד 14
|
|