صفحة: 133

הערות והצעות להוראת הפרק קטע ראשון מתוך ריאיון שנערך עם חיה שנהב פעילות – 1 הפעילות הזו מאפשרת לילדים להתחבר ליוצרת דרך הקישור לתקופת הילדות שלה , תקופה בה הם נמצאים עכשיו , אפשרות היוצרת הזדהות עמם . הדבר מאפשר לחבר את הילדים ליצירות ספרות דרך מי שעומד מאחוריהן - משוררים וסופרים – דמויות שמבחינת הילדים הצעירים הם , לרוב , בגדר נעלם . קטע שני מתוך ריאיון שנערך עם חיה שנהב פעילות – 2 שלוש ת הסעיפים בפעילות מכוונ ים לעבר חיבור ליצירות דרך היכרות עם היוצרת ועם מאחורי הקלעים של עבודתה . פעילות , 2 סעיף ג – אם קשה לילדים לענות על התשובה , אפשר לכוון לעבר היבטים שקשורים למילים ושפה או לדבר על רגשות וגם החשיבות של היכרות עם עולם הילדים או מה ילדים אוהבים . אך בראש ובראשונה יש לאפשר לתלמידים להתבטא . יכולות לעלות תשובות מאוד מעניינות מפי הילדים ומעניין יהיה לגלות את הידע האינטואיטיבי ( ואצל חלקם ידע מבוסס ) הקיים אצלם בהקשר לנושא . השיר " עכביש ארוך רגליים" מאת חיה שנהב כד אי לקרוא את השיר בקול רם פעמיים . בפעם השנייה אפשר לבקש מהילדים " להציג" את השיר : אפשר להציגו באצבעות ליד השולחן , ואם יש מרחב לתנועה אפשר לעבור מכריעה או משכיבה על הארץ לטיפוס אטי ואז לנפילה מהירה . אחרי ההקראה הראשונה אפשר לשוחח עם הילדים על ההבדלים בין העכב יש לנמלה בכל הנוגע לקצב הטיפוס ( לקשר לגודל החיה ותיאורי הרגליים בשיר ) . פעילות – 1 הפעילות מכוונת לעבר דברי החרגול שאומר : " כל- כך קשה לטפ ס – וקל כל כך ל פ ל " החזרתיות מדגישה את מסקנתו או מוסר ההשכל שהוא מציע . פעילות – 2 התובנה של החרגול אינה פשוטה להבנה . כדאי לתת לתלמידים דוגמה ראשונה . 033

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار